Hoe ga je om met wroeging?

Soms heb ik het gevoel dat ik "in een verkeerd lichaam" geboren ben en liever een vrouw zou zijn.

Hoe harder ik er probeer niet aan toe te geven, des te heftiger komt dat gevoel vaak terug.

verder voel ik mij op seksueel gebied vooral aangetrokken tot vrouwen.

een tijdje geleden besloot ik in een opwelling dat ik een vrouwelijke outfit wilde. dus ik heb een fake verlanglijstje gemaakt met dingen die ik leuk vond en ben langs winkels gegaan met de vraag of ze dat hadden.

nu bleek dat bij een winkel niet zo te zijn, maar nog wel op de website en omdat ik nog geen 18 ben kan ik dat niet zelf bestellen helaas. Daarom had ik aan iemand die ikken gevraagd om het te bestellen onder het mom van een sinterklaas cadeau.

nu werd ik door die mensen heel vriendelijk ontvangen, en het was echt heel erg gezellig en dat het zo leuk was dat ik zoveel tijd in een cadeau stak. nu zat ik daar en loog ik glashard, en daar voel ik me nu zooo schuldig over.

Zou ik het er met die mensen over moeten hebben?
of hoe kan ik hier anders mee omgaan en in het algemeen van mijn schuldgevoel af komen?

veder ben ik bang dat het vanzelf ooit "uit" gaat komen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
1.1K

Het beste antwoord

Eerlijk zijn tegenover jezelf en anderen waar je dichtbij staat is belangrijk. Er zijn meer jongens zoals jij en er zijn ook adressen waar je hulp kunt krijgen niet om te veranderen; wie zo is , is gewoon zo. Als je jouw vriendin en de mensen die je het meest na staan niet voorliegt en een manier kunt vinden om je te uiten dan is dat goed. Het pakje heb je verstandig besteld. het gaat niet iedereen aan want je bent kwetsbaar in je verlangen, jezelf als man (af en toe) te kleden als een vrouw. Pas als je tegenover je geliefde hierover liegt heb je een probleem, je hebt absoluut niets fout gedaan maar praat er eens over met je huisarts voor doorverwijzing naar gespecialiseerde hulpverleners dan kun je bewuster overleggen wat je ermee doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het heeft weinig met wroeging te maken, wel veel met onzekerheid.
Wel van genderdysforie gehoord?
Ik heb een link bijgevoegd, misschien dat je dan iets meer gaat begrijpen van je zelf En of je het er met mensen over moet hebben, misschien wel maar dan met mensen die je 100% vertrouwt want het is geen makkelijk onderwerp.
sterkte en succes met wat je ook gaat doen,
En vergeet niet dat je misschien wel anders bent dan je vrienden, maar niet minder
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik bedoel met het wroeging deel ook vooral dat ik die mensen belazerd heb...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor de link!
anneliez
12 jaar geleden
Als het redelijke mensen zijn zullen ze begrijpen dat jij het hier moeilijk mee hebt, er zijn trouwens nog meer sites hoor, kijk wat het beste bij je past
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ik ben alleen best wel bang dat het op een verkeerde manier uitkomt, dat ik die mensen tegenkom ofzo en dat ze dan in bijzijn van anderen vragen hoe het cadeau beviel...