Hoe kan ik met de zenuwen omgaan voor morgen, voor mijn nieuwe stageadres?

Morgen ga ik naar een nieuw stage adres, maar ik ben super zenuwachtig.
Omdat het een bloemenwinkel is.
Ik zelf volg op school ook het vak bloemschikken, alleen ik ben niet bepaald een ster in bloemschikken, ik kan het wel maar ben niet heel goed hier in.
Ik maak alles in biedermaaier stijl.
En aangezien ik nogal heel zenuwachtig ben en nogal onzeker.
Of alles wel goed komt.

Heeft iemand tips voor morgen?
Hoe ik dit aan kan pakken?

Heel erg bedankt!!

Groetjes
Mathilde

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik moet eerst nog naar school.
IK heb eerst nog Duits op school tot kwart voor 10.
Dan gelijk naar stage.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
3.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is bloemschikken een vak?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee Bliets, dat is aangeboren ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*jaloezie*
Ik zou zo graag naar jouw school willen gaan.
Wat jij vakken noemt, zou ik in mijn vrije tijd willen doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grappig.
Wij hebben vier jaar bloemschikken.
1 keer per week, van kwart voor 1 tot 4 uur.
Trouwens het is een examenvak voor ons.

Antwoorden (9)

Ben gewoon je zelf en doe je best mochten het mis gaan kan je toch trotst zijn op je zelf je hebt het geprobeert en met die zenuwen tja onzekerheijd dat heb ik ook altijd wat mij dan helpt is er met iemand over de praten iemand die je vetrouwt.

Succes ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je gaat stage lopen, dus je moet nog vanalles leren en daar is je stage voor bedoelt. Ze gaan er echt niet vanuit dat je alles al kan.
Vraag dingen als je het niet weet daar leer je alleen maar van en meer dan je best kan je niet doen. Lijkt me erg leuk de hele dag tussen de bloemen.
Succes en vergeet niet dat je daar komt om te leren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, stage is om te leren. En als je laat merken dat je graag dingen wilt leren en je doet je best, dan komt het vast goed. Vaak is iets in het echt ook minder eng en moeilijk dan het van tevoren lijkt. Ik kan mezelf soms ook heel druk maken over iets wat ik moet doen en als het dan zover is, is het eigenlijk best leuk. Succes morgen!
be yourself
en luister aandachtig wat er gezegd wordt en probeer alles met veel aandacht te doen.
en vraag dingen die je niet weet of niet goed kunt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een stage is een leerplek. Je gaat erheen om te leren. Als je nu al alle ins&outs van het bloemenvak zou weten zou je ook niet op stage hoeven te gaan. Als het goed is houden de medewerkers van de bloemenwinkel daar ook rekening mee, ze gaan er echt niet van uit dat jij alles al weet. Zij zijn er om jou te helpen en als jij het goed leert help jij hen weer, zo werkt dat.
Maak je niet teveel zorgen, een goede stagiair is een stagiair die graag wil leren, iemand die enthousiast is en zijn best doet. En dat gaat je vast wel lukken, want als het je allemaal niets interesseerde zat je nu niet zo zenuwachtig te zijn.
Denk je maar in dat de medewerkers van die bloemenwinkel misschien ook wel zenuwachtig zijn. misschien vragen zij zich ook wel af hoe het is om met jou te gaan werken en of ze je wel goed kunnen begeleiden.
Probeer jezelf een beetje af te leiden nu, ga even iets leuks of ontspannends doen. Vanavond leg je alvast je spullen klaar en zet de wekker wat vroeger zodat je morgen in alle rust daar naar toe kan. Je gaat gewoon als jezelf en onthoud dat het ook leuk en gezellig mag zijn.
Je zal zien dat de dag voorbij vliegt en dan heb je morgenavond alweer je eerste stagedag erop zitten.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wees gewoon aardig en bereidwillig,... misschien laten ze je dan nooit meer gaan. "Stage" betekent ook: toneel, maar toneelspelen is nou net niet wat je moet gaan doen. Wees je zelf en sta op met te roepen: Ik ben een Kei, en geen zachtgekookt ei!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je heel zenuwachtig bent, wil het wel helpen om je op je ademhaling te concentreren. Haal diep door je neus in, en blaas langzaam uit door je mond. Als je dat een paar keer doet, zal je zien dat je er rustiger van wordt.

Verder zou ik gewoon even vermelden dat je heel nerveus bent voor de eerste dag. Ze zullen dat heus wel begrijpen, en waarschijnlijk daar zelf al rekening mee houden, maar door het te vermelden, krijg je zelf een
stukje zelfvertrouwen terug.

Het gaat vast goed! Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent wellicht zenuwachtig voor niets. Prent jezelf in dat het allemaal wel zal meevallen. Tenslotte wordt er op stage niet onmiddellijk iets van jou verwacht.

Je zal een taak krijgen, waar men uitleg bij zal geven. En omdat je stage hebt om praktijkervaring op te doen, is het heel normaal dat je vragen stelt als je iets niet begrepen hebt. Dat weten de stagebegeleiders heus ook wel.

Zet het nu maar uit je hoofd en probeer te ontspannen. Je kan beter morgen met een fris hoofd aan je stage beginnen dan met opgezwollen ogen van piekeren en slaaptekort. Zet morgen je rug recht en ga zelfverzekerd naar je nieuwe stageadres. Zeg enkele keren tegen jezelf: "Ik kan het en het komt allemaal goed!"
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jw zou wat bach bloesem rescue remedie kunnen nemen. Kijk maar eens hier: http://www.bachrescue.nl/bach-bloesem/bachbloesem-rescue.asp
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geef aan dat je het spannend vind en onzeker bent dan hoef je dit niet niet te .....verbloemen ;-)

bovendien loop je stage om te LEREN!! je mag dus fouten maken, en je mag ook vragen stellen.

aanvaard dat je niet alles weet, accepteer het feit en idee dat je niet alles kan, onzeker bent, maar vooral graag wil leren en gemotiveerd bent dus je vragen moet stellen wil je dit bereiken.

kortom, sta er niet teveel bij stil, neem het zoals het komen gaat, maak van je hart geen moordkuil zodat ze er op je stage adres rekening mee kunnen houden.

het is de zure appel waar je doorheen moet bijten, maar je zal zien dat je draai kan vinden en vanzelf wat zekerder wordt omdat je juist leert, en dat dit de reden is om stage te lopen.
je stage is dus geen probleem, maar juist een perfectie optie!!

:)

succes, een heel veel plezier gewenst!!