ik heb het gevoel dat ik ieder moment kan overlijden. is dit normaal?

hoe kom ik er van af? of is dit wel normaal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
1.3K
Ritsuka
12 jaar geleden
Niet normaal, als je verder gewoon gezond bent
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou wel knap lullig zijn als je nu terplekke dood neervalt waardoor je het antwoord niet meer kunt lezen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
#j0ve . haha ja het is wel zo :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je een reden om dat te denken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet dat ik weet. omdat ik bang ben voor de dood denk ik
KennisDelen
12 jaar geleden
Lees eens wat over bijna-dood-ervaringen, dat kan je angst voor de dood wegnemen. (Bijv. Google op bijna dood ervaringen)

Het beste antwoord

Nee,l natuurlijk is dat niet normaal. Het is wel een feit. Ons allemaal kan elk moment iets onverwachts overkomen, waardoor wij komen te overlijden. Maar die kans is zo ontzettende klein, dat je dat gewoon uit je hoofd moet zetten, anders heb je geen leven meer. Suikerkoekje, waarom ben je eigenlijk zo ontzettend bang?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weet ik niet. ik heb dan een zenuwachtig en verdrietig gevoel. en als ik dat gevoel heb dan denk ik altijd aan familie en vrienden enzo. heel eng vind ik dat...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je echt helemaal niemand hebt waarmee je hierover kan praten, vraag dan eens een gesprek aan bij maatschappelijk werk. Die begrijpen je en nemen je serieus. Echt doen hoor, want piekeren kost je je slaap en rust en lost helemaal niets op. Als je weer zo'n gevoel hebt, probeer dan jezelf af te leiden met TV of een spelletje, dat helpt erg goed en snel. Succes :-)

Andere antwoorden (3)

Ik zou eens een gesprekje met je huisarts aangaan. Misschien kan hij die gedachte wel uit je hoofd praten, door je in te laten zien dat je geheel gezond bent.
En misschien kan hij je iemand aanraden die je ermee kan helpen, want dit lijkt me geen onbezorgd leven!
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals ik je reacties lees op antwoorden ben je idd bang voor de dood. Als je ergens bang voor bent en je blijft eraan denken wordt je alleen maar angstiger. Je maakt jezelf alleen maar banger en gekker. Praat is met je HA.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je ook dromen?
Die kunnen je op het goede spoor helpen wat betreft wat er aan de hand is.
Praat evt. eens met een droomexpert.

Toegevoegd na 21 uur:
Heb je verder nog mensen waarmee je zou kunnen praten?
Dat zal zowieso opluchten...