Kan iemand met schizofrenie op een feesje het algemene gevoel beinvloeden gevoelsmatig?

dat de sfeer gezellig is maar je denk wat is die persoon negatief?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
1K

Antwoorden (4)

Ja dat kan zeker. Het is maar net wat die persoon op dat moment uitstraalt.als dat negativiteit is, voelt de rest dat meestal wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja. Dat geldt trouwens voor alle andere ziekten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alleen maar ziektes hoor, ook chagrijnige mensen kunnen de sfeer beïnvloeden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En mensen die continue het hoogste woord hebben en een ander niet laten uitpraten.
Een mens kan invloed hebben op de sfeer van een feestje. Iemand met schizofrenie, eveneens een mens, kan dit evengoed.
Maar hoe kan een mens, als dan niet met schizofrenie, dat doen? Als het gezellig is en je hebt een leuk samenzijn van mensen maar er zit 1 persoon tussen die het duidelijk niet naar zijn zin heeft en iets 'negatiefs' uitstraalt dan kan dat anderen raken. Maar dat hoeft niet.
Iemand kan een ander niet beïnvloeden als de ander daar niet voor open staat. Als ik iemand chagrijnig in een hoekje zie zitten kan ik me dat aantrekken en me daardoor laten meeslepen. Ik kan er ook voor kiezen om het te negeren en dan zal het geen enkel effect hebben op mijn stemming.
Waarom het je wel of juist niet beïnvloed zal voor iedereen verschillend zijn. Ook de samenstelling en de grootte van het gezelschap is van invloed. Heb je een klein intiem feestje met zo'n 5 mensen en 1 persoon is in een negatieve stemming dan heeft dat een grotere weerslag dan als het een groot feest is met wel meer dan 50 mensen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het zou kunnen als je hier gevoelig voor bent EN het niet los kan laten wat je voelt bij/van deze persoon.

als je erin meegaat dan kan het idd, maar een dergelijk persoon is natuurlijk niet bij voorbaat al negatief.
schizofrenie houdt veel meer in dan dat namelijk.