Heeft er iemand goede raad? ( zie uitleg)

Mijn vriendin is 13 jaar getrouwd, en zij werkt al zo'n 6 jaar in een horeca zaak.
Nu veronderstelt zij dat ze gevoelens heeft voor iemand anders......op een klant dat daar (bijna) alle dagen
aanwezig is.
Ze vraagt zich af hoe dat kan aangezien ze haar man graag ziet.
Ze is bang voorzichzelf.
Ze wil dit niet, maar kan het niet tegenhouden....
Vreemdgaan heeft ze tot nu nog niet gedaan, ben ik zeker van!
Wat is het beste voor haar, wat kan zij ertegen doen?
Het grootste probleem is, dat het wederzijds is!
En je kan toch ook niet vragen aan een klant om niet meer te komen?

Toegevoegd na 1 uur:
Die persoon( klant) weet niet dat zij een boontje voor hem heeft, maar hij heeft wel aan haar verteld dat hij een boontje voor haar heeft

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
1.3K

Het beste antwoord

De gevoelens zijn wederzijds lees ik.
Het enige dat ik kan bedenken is dan toch te vragen of de persoon waar ze gevoelens voor heeft niet meer te komen omdat zij er achter wil komen wat ze werkelijk wil en dit kan alleen maar als diegene een tijdje uit beeld is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze kan dit toch een de persoon zelf vragen?
Ik las net bij je toevoeging dat zij weet dat hij gevoelens heeft voor haar.
Dan zou ze eerlijk kunnen zijn en het hem vertellen dat dit wederzijds is,maar ze haar huwelijk niet op het spel wil zetten en dan vragen of hij een tijdje weg wil blijven om erachter te komen hoe en wat verder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een de persoon moet aan de persoon zijn natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan,ik hoop dat je vriendin de juiste beslissing neemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als hij echt wat om haar geeft dan geeft hij haar even de tijd om te beslissen wat ze wil door voorlopig niet langs te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben benieuwd hoe het nu verder afloopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is zeker bizar.
Als zij nog veel van haar man houdt,dan lijkt het mij beter dat ze voor zichzelf nu een keuze maakt want anders blijft dit maar doorsudderen en daar wordt je ook niet vrolijk van,ze heeft dan alleen zichzelf ermee en haar man zal het vroeg of laat dan toch aan haar gaan merken en dan zijn de rapen helemaal gaar als ik zo eens las hoe haar man zou reageren als hij het wist.

Andere antwoorden (5)

Waarschijnlijk vindt ze de aandacht van een andere man wel interessant. Geeft aan dat ze nog goed in de markt ligt. Ze moet echter goed beseffen dat ze veel op het spel zet. Als ze in gaat op de avances van deze klant, zet ze wel haar huwelijk op het spel. Is dat het allemaal waard? Daar moet ze eens goed over na gaan denken. Alleen een beetje flirten is ook al leuk. De volgende stap hoeft niet gezet te worden.
12 jaar geleden
Ik vind het erg goed van je vriendin dat ze hierover met jou gesproken heeft, dit is een mooi teken van vertrouwen!
Mijn advies voor haar zou zijn om hierover met haar man te praten. Gevoelens voor iemand hebben kan, en is ook min of meer onhoudbaar. Door het voor jezelf te houden wordt het alleen maar spannender (iets waar ons lichaam min of meer ook wel van houd).
Als zij het te moeilijk vind om er over te praten met haar man dan kan jij ook aanbieden om het samen met haar te doen. Jij kent je vriendin, de situatie, en waarschijnlijk haar man ook goed.
Door er over te praten is het niet 'geheim' meer, en kan je er makkelijker mee om gaan. Ook zal de band tussen je vriendin en je levenspartner er niet slechter van worden als je er open over praat met elkaar.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat vind ik ook een mooie toevoeging van AlphaLimaSierra, flirten is ook leuk!
Ik mag ook wel flirten van mijn vriendin (verloofd), als ik maar 'trots' mijn grote verhalen ook aan haar vertel! Door er open over te zijn naar elkaar toe kan je ook veel van elkaar leren..

Toegevoegd na 1 uur:
N.a.v. je toevoeging.
Als iemand tegen mij zou zeggen dat diegene een oogje op mij heeft dan doet dat ook echt wel wat met mij hoor, en als ik zo iemand vaak zie en zelden écht spreek... tjah, dan krijg ik ook wel gevoelens. Maar in hoeverre die gevoelens ook écht zijn, of slechts een reactie op de positieve aandacht die je ontvangt is dan moeilijk te zeggen. Verliefde mensen zijn vaak minder consistent (en dus minder rationeel) omdat ze op een roze wolk leven.

Als niets helpt (praten/andere dingen) zeg dan gewoon: Girl, get over it! Gedraag je verantwoordelijk, doe je werk, geniet van je levenspartner en ga verder met je leven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O wow, da's niet best. Een vrouw heeft behoefte aan praten (dat blijkt ook nu), maar die mogelijkheid moet er wel zijn! Als die mogelijkheid er niet is (zoals in dit geval) dan zou ik proberen te werken aan die communicatie.
Is het dan misschien een tip om juist met haar man te flirten? Al je 'verliefde energie' gebruiken richting haar man, er een soort spel van maken om hem te verleiden zeg maar. Kan een opstapje zijn naar elkaar beter leren kennen, en tot betere communicatie komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een + voor je mooie verhaal.... Al moet ik wel zeggen dat ik me herken in dit verhaal van die vriendin, hetzelfde is mij ook overkomen en erover beginnen is knap moeilijk. Zeker als je dit doet uit het oogpunt om eerlijk te zijn, dan wil je ook echt eerlijk zijn en zal je ook moeten opbiechten verliefde gevoelens voor die persoon te hebben. Bij je echtgenoot doet het er dan niet toe dat het je overkomen is zogezegd, want wie weet hoevaak het je niet nog meer zal overkomen? Door dit bespreekbaar te maken met je echtgenoot en vertellen hier moeite mee te hebben toont je zwakte al aan.
Ik zie veel mensen heel graag maar dat iets totaal anders dan houden van. Eerlijk zijn is het allerbelangrijkste. Ik zou zeggen, praat erover met je man. Iedereen kan verliefd worden, daar doe je niets aan maar vreemd gaan is het andere uiterste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mhhh, als het wederzijds is hebben die 2 er dus onderling over gepraat lijkt mij want hoe weet ze dat anders zo zeker?
Praten met haar man zou ik ten sterkste afraden, er is immers (volgens haar) niets gebeurd nog tussen hun en een verliefdheid op een ander overkomt je en hoef je dus niet te verantwoorden. Ze kan een klant niet wegjagen maar ze kan wel met haar baas overleggen dat ze zie klant perse niet wil helpen om persoonlijke redenen (wat ze niet hoeft toe te voegen). Dan probeert ze toch op haar eigen manier die man uit haar hoofd te zetten (als ze daar tenminste voor open staat).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat je vriendin verliefd is op het verliefd zijn, verliefd zijn, een heerlijk gevoel.
na 13 jaar is haar eigen relatie, vast heel vertrouwd en is er niet meer die spanning die je voelt bij een hevig verliefdheid.
is het begonnen van zijn kant? je voelt je als vrouw gevleid en begint je dingen af te vragen en te fantaseren over hoe het zou kunnen zijn,dit strookt vaak niet met de werkelijkheid.

Misschien is het handig voor je vriendin, om haar zelf af te vragen:
-is een man die bijna dagelijks in een horeca gelegenheid te vinden is, een leuke partner. hoe is hij in het dagelijkse leven?
-wat zou ik voelen als mijn man verliefd was op een ander? raak ik dan in paniek omdat ik hem niet kwijt wil?
-hoe kan ik verliefd zijn geworden is mijn relatie nog wel goed?
dit kan heel verhelderend werken.

en misschien kun je hier zelf een rol in vervullen, ga eens naar die horeca gelegenheid en observeer hoe die man is.
als goede vriendin weet je wie er bij jou vriendin past, zie je misschien dingen die jou vriendin zelf door haar roze bril niet ziet? en zou ze open staan voor je kritiek. vertrouwd ze je? je kan haar wellicht even op het andere been zetten, met jou eerlijke kijk op de situatie. soms werkt dit heel goed.
en er is natuurlijk ook een kans dat er niets aan te merken valt op deze man, zeg dit dan ook, en vraag haar dan haar thuis situatie eens onder de loep te nemen.
je kunt in het leven niet alles hebben!

nieuw en verboden is spannend, hoe spannend en leuk is het nog als je mag? als je een hele verdrietige ex hebt, verdrietige familie en kinderen, een nieuwe woonplek moet zoeken, allerlei dingen moet gaan regelen.

wel zo chic eerst je huidige relatie af te ronden en dan pas iets nieuws te gaan proberen.

want anders is er naast verdriet ook nog een enorme boosheid en wrok.