Is het (duidelijk) te merken aan iemands uitstraling/gedrag of diegene negatief over zichzelf denkt?

Maar dan wel in de zin van dat diegene zich "normaal" gedraagt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben benieuwd of dit er verantwoordelijk voor is dat ik grote problemen heb op het 'liefdesvlak'
Ik stoot namelijk iedereen af.

Antwoorden (8)

Dat ligt er aan hoe goed je die persoon kent. Sommigen kunnen opmerkingen maken om zichzelf te kleineren in de hoop dat de toehoorder dit meteen ontkent.
Anderen hebben gewoon wat zelfspot, en kunnen lachen om hun fouten, soms is het verschil moeilijk te zien
12 jaar geleden
Hoeft niet, ik ben zelf een tijd op de middelbare school depri geweest. Ik heb pas aan het eind van de 5e verteld aan mijn mentor dat ik me niet 'lekker' voelde.. Niemand die het aan mij zag. Maar dat komt ook omdat ik mijn emoties niet zo snel zal uitten in het openbaar.

Dus, antwoord op je vraag: Niet altijd, ik denk zelfs minder vaak dan je denkt. Ervaring (jaren psychologen) leert mij dat er echt veel mensen zijn die negatief over zichzelf denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is ook weer waar, maar in de liefde was dat ook niet te merken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vond in die tijd liefde niet zo belangrijk, dus ik denk dat je het daar wel aan zou kunnen merken. Al zijn er weinig 16 jarige meisjes die dat doorhebben denk ik. Op latere leeftijden is dit best mogelijk!
Dat ligt eraan of diegene wil dat het bekend word. De meesten die schamen zich er voor en zullen hun uiterste best doen om het zo veel mogelijk te camoufleren. Echter de mensen die hem of haar een beetje( of juist heel goed ) kennen zullen daar door heen prikken.En vaak vallen ze inderdaad door hun gezichtsuitdrukking door de mand. De blik en de stand van hun ogen is anders dan dat je gewend bent en hun houding is ook een beetje ineen gedoken. Ze stralen niets uit wat wijst op :gelukkig:En soms kun je het aan hun manier van praten ook wel merken. Zowel aan de stem als aan hoe ze het verhaal brengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak zie je dat wel aan iemands houding, hoofd omlaag, hangende schouders.Meestal weinig oogcontact, als iemand zich zelf ervan bewust is kan hij/zij zich natuurlijk wel anders voor doen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan, maar hoeft niet!
Er zijn mensen, die leven met een "masker".... die dus niet aan de buitenkant laten zien hoe ze zich vanbinnen voelen, een "rolletje" spelen.
Daarnaast zijn er mensen, die wel laten zien hoe ze zich voelen. Zij zijn bijvoorbeeld altijd chagrijnig of praten negatief over zichzelf. En vanalles daartussenin.

Om in te gaan op je toevoeging onder reacties:
"Ik ben benieuwd of dit er verantwoordelijk voor is dat ik grote problemen heb op het ‘liefdesvlak’
Ik stoot namelijk iedereen af."
Dat zou dus mogelijk kunnen zijn.... als jij altijd heel negatief denkt over jezelf en dat ook uitspreekt, dan zullen mensen je daarop beoordelen. Velen gaan uit van: "Je kent jezelf het beste, dus als je zo over jezelf oordeelt, dan zal dat wel zo zijn."
Vraag is dan: waarom denk je zo over jezelf?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thx voor je berichtje!
Ik heb namelijk helemaal niet het idee dat ik een negatieve uitstraling heb. Maar heb in de afgelopen jaren alleen maar negatieve ervaringen gehad op liefdes gebied. Heb er veel gelezen, en kom vaak uit bij de 'uitstraling' En je daarop heel snel "beoordeeld" word door vrouwen als onaantrekkelijk. Dus in mijn werkelijkheid klopt dat dus, maar kan het soms niet geloven dat het zo snel aan mijn schijnbaar negatieve uitstraling ligt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'waarom denk je zo over jezelf'? is een lang verhaal van negatieve ervaringen over mijzelf in mijn leven.
Wat erg veel woede, frustratie en depressie met zich mee brengt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, okee, ik had je reactie anders begrepen: namelijk dat het een ervaren feit was voor je, dat je dus door je negatieve uitstraling werd afgewezen. Bijvoorbeeld omdat mensen je dat vertellen.
Misschien ligt het dan wel aan iets geheel anders????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had je 2e reactie nog niet gelezen: misschien is het dan toch zo, dat je woede, depressie en frustratie uit naar anderen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hee hoi! Ik uit "niks" naar anderen naar mijn weten, en gedraag me normaal naar mijn gevoel. Het is "lastig" voor iemand anders om daar een antwoord op te geven, maar voor mijzelf word 't (helaas) steeds makkelijker een reden aan te wijzen, namelijk dat ik gewoon niet aantrekkelijk ben in de breedste zin v/h woord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vind ik, in de allerbreedst mogelijke zin van alle woorden ;-) zeer negatief richting jezelf gesteld.
Misschien "val" je bijvoorbeeld op de voor jou verkeerde vrouwen? Of misschien heb je gewoon superveel pech?
Heb je het wel eens aan iemand gevraagd? Dat is erg moeilijk, maar niet onmogelijk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yup, is zeker erg negatief gesteld, maar blijkbaar waarheid. Heb me in m'n leven er miljoenen keren "overheen" gezet, maar het blijft hetzelfde. Ik heb 't ook wel 's gevraagd waarom ik werd afgewezen, maar kreeg daar niet een echt goed antwoord op. Het zijn ook niet persé de dates (al is dit negatieve balletje daar de laatste jaren wel om is gaan rollen) maar ook omdat ik al "blij" mag zijn als ik één keer per twee, drie jaar oogcontact heb met een dame. (Vind ik zelf vrij triest)
Ben er natuurlijk ook al een hele tijd mee aan het werk dit te overwinnen, maar word daarin flink dwarsgezeten door bepaalde beperkingen van mijn lichaam (dit geeft zéér veel woede) maar ook van hulpverlening.
Erg lastig allemaal;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel moeilijk inderdaad....
Ga door met overwinnen en focus je niet op de beperkingen.... lekker makkelijk gezegd natuurlijk, dat weet ik zelf ook heel goed. Maar heej: wat heb je te verliezen?
Woede over beperkingen: daar zou je deskundige hulp voor kunnen inroepen, bijvoorbeeld in de vorm van een goede psycholoog.
Dwarsgezeten worden door de hulpverlening.... hulpverlening is een breed begrip, maar iets of iemand anders zoeken is dan misschien een optie?
Leven is om te leren en er staat nergens geschreven, dat het makkelijk is, toch?
Okee, da's misschien een dooddoener, maar bedoeld als een oppepper.
Ik wens je in ieder geval veel inzicht, antwoorden en reacties op GV waar je wat mee kunt, goede hulp en wijsheid toe!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je goede zorgen! ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-)
In eerste instantie niet. Als ik iemand in de supermarkt tegenkom kan ik niet altijd direct merken hoe die over zichzelf denkt, maar zodra het contact intiemer wordt kun je dat zeker merken. Meestal ook omdat mensen dan niet alleen over zichzelf negatief denken, maar vaak ook over heel veel andere dingen in de wereld.
Het gezegde: Je kunt niet van een ander houden als je niet van jezelf houdt, gaat nog altijd op. Het is dus zowiezo heel belangrijk om eerst van jezelf te leren houden voordat je je liefde delen wilt. Wel kun je iemand in vertrouwen nemen die jou hierbij kan helpen. Liefde krijgen hoeft niet perse van een geliefde. Zelfs een huisdier kan hier goed bij helpen.
Nog iets anders is, dat als je heel hard op zoek bent naar een 'de ware', hoe harder iedereen wegrent, omdat je dan te gretig overkomt. De meeste liefdes vinden elkaar als ze niet op zoek zijn. (internetdaten niet mee gerekend)

Persoonlijk loop ik inmiddels weg voor mensen die pessimistish overkomen, ze vreten energie vooral de positieve energie. Al snap ik wel dat niet iedereen zijn eigen situatie in de hand heeft en pessimisme meestal uit ervaring voortkomt, ik denk wel dat mensen op een bepaald moment zichzelf bij de kladden moeten pakken en er iets moois van moeten maken met dat wat ze wel hebben en zien. Maar dat is mijn mening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi antwoord! Thx. Op de één of andere manier word ik gewoon niet aantrekkelijk bevonden, en lees en hoor vooral dat het zou moeten komen door mijn negatief zelfbeeld.
Begint me steeds meer te doordringen dat mijn liefdeloos leven nog wel even duurt:(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk zinnen als die laatste, dat zijn de zinnen die verraden hoe je van binnen denkt, en van buiten overkomt. En als je een keer zo denkt dan is dat niet erg, maar als je de hele poos zo denkt wordt het voor jezelf en je omgeving heel vermoeiend. In plaats van dat je nu denkt, nou dat duurt nog heel lang, dat liefdeloze leven; zou je ook kunnen denken: Er moet dus iets veranderen en daar ga ik nu mee beginnen, ik ga van mezelf leren houden en dan zijn ze straks niet meer van me af te slaan. Serieus dat verschil in denken, maakt een wereld van verschil in je leven en je kunt het jezelf echt leren. Als je je zelfverzekerd en gelukkig voelt, straal je als een zonnetje en dan kijkt niemand naar de buitenkant, maar wil iedereen bij je zijn, omdat je hun energie geeft. En dan komt die liefde vanzelf langs.
Leer genieten en leef in het nu. Het vergt wat oefening, maar het is de energie die je daarin steekt dubbel en dwars waard. Zoek op internet naar artikellen waarin staat hoe je positief in het leven kunt leren staan, ze zijn vaak wel enigzins spiritueel en/of zweverig, maar het werkt wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thx voor je berichtje!;-)
Het is idd erg negatief van mij. Dat weet ik maar al te goed. Ik heb al zo verschrikkelijk vaak geprobeerd heb me daar "overheen" te zetten. Een andere mindset dus. Helpt niet echt merk/ervaar ik. Ik "meet" dus gewoon wat er in het "wild" me me gebeurt, wat ik daar ervaar, en wat ik daaruit kan concluderen. Vandaar dat ik negatief ben, omdat dat gewoon m'n reactie is wat er allemaal niet kan. Wat er wel kan weet ik ook maar al te goed,.... het is gewoon te weinig. Ik heb me dan ook al vaak in de "kraag gevat" er wat aan te doen, en dat doe ik al jaren. Het eerste waar ik aan moet werken is aan mijn gebrekkige lichaam. Die belemmert me om me voldoende in te spannen om b.v op een juiste manier (effciente manier) te kunnen sporten, en vind gezien mijn figuur dat ik echt moet sporten. Naar mijn mening ziet het er niet uit op z'n zachts gezegd. Maar ook zo richting werk. Kan niet eens fulltime werken. Nu is het wel makkelijk om te zeggen dat ik eerst m'n lichaam aan wil/moet pakken, en dan pas aan je innerlijk, en de confrontaties die daarmee gepaard gaan.
Naar mijn gevoel kan dat gewoon niet anders. Dus die fijne uitstraling kan ik voor nu nog wel een hele tijd in de ijskast zetten. En niet omdat ik er zogenaamd niet aan wil werken. Het moet alleen in een bepaalde volgorde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er -nog- over nadenkend vind ik het gewoon erg moeilijk een positieve instelling te vinden in mijn situatie. Ondanks dat ik veel dingen op touw zet om er overheen te komen. Sport nu sinds een aantal weken 4x per week (was eerst 2-3x per week om lichamelijke redenen), en ben met een nieuwe studie bezig. Vooral het sporten doe ik met oogkleppen op,...... ook qua gevoel. Heb het zogenaamde "prettige gevoel" na het sporten dus niet.
Het duurt gewoon erg lang voordat ik er de spreekwoordelijke "vruchten" van kan plukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar je legt je zelf allemaal barieres op, als ik nu tegen jou zeg dat je niet aan roze olifanten denken mag, waar denk je dan aan? Dus er niet aan denken helpt niet. Als eerst je lichaam, dan het volgende en dan nog iets moet veranderen om gelukkig te worden, dan wordt je niet gelukkig want er is altijd wel iets voor verbetering vatbaar. Kijk niet naar wat anderen hebben ten opzichte van jou, kijk waar jij van geniet en geniet daar ook bewust van, leef in dat moment, als ik nu bij de bloemtjes buiten ga staan, ga ik daar ook heel bewust staan en ben gelukkig om de manier waarop ze bloeien en verwonder me over al die mooie kleuren. Ik ben net zo gelukkig met mijn pasgepoote viooltjes of het ruisen van de wind door de bomen als een slanke, superfitte miljonair met zijn nieuwe zwembad, omdat ik niet denk aan wat ik allemaal had kunnen hebben, doen weten. Ik leef NU, met de informatie die ik NU heb en uit dat NU haal ik de informatie die ik mooi vindt. Alle nare dingen zijn ervaringen waar ik straks op kan bouwen, want als ik dat straks voor elkaar heb kan niemand mij nog wat en alles wat ik ervaren heb was misschien niet altijd leuk, maar daardoor snap ik anderen nu des te beter en heb ik meer oog voor wat ik nu heb en hoe geprezen ik ben met al die kleine dingen die mij mij maken. Ik heb geen honger en geen dorst ik heb hele mooie planten, mensen cq dieren om me heen die van me houden..ik geniet, elke dag, en elke dag werk ik eraan om morgen meer te genieten dan vandaag.
En dat kon ik vorig jaar ook niet, maar nu wel en daar geniet ik nog het meeste van.
Maar misschien is het voor jou wel tijd om profesionele hulp in te schakellen, want met wat je allemaal opsomt zou je ook heel goed depressief kunnen zijn en dan is die verandering van geest in je eentje heel zwaar en is het wel fijn een zetje in de rug te krijgen van iemand.
Veel strekte en geluk gewenst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je berichtje. Leuk! Heel soms heb ik datzelfde wat jij schetst over dingen hebben, en het zijn in het nu. Snap heel goed wat je daarmee bedoelt. Al kan ik dat nog te snel bombarderen als "niet genoeg"
Voor alsnog kom ik met hulp nog geen klap verder. Ik weet eng precies wat mij mankeert, en wat daar aan te doen. Ik denk dat ik nu ruim een jaar of 3 bezig bent met de juiste hulp zoeken. Van intake tot therapie zit vaak wel 6 tot 9!! maand. Ik moest na 5 weken dagtherapie al stoppen omdat ik simpelweg er geen energie voor had. Ik sliep destijds 3-4 uur per nacht, en dat 22! maand achter elkaar. En dat allemaal door extreme spanning/angst en woede. En zo gaan de jaren -waarop ik compleet stilsta met werkelijk alles in het leven- voorbij. Erggg kostbare tijd;-)
Ik ben al jaren aan het zoeken naar oorzaken in mijzelf, ik lees er veel over. Ben er eigenlijk elke dag mee bezig. En dat is heel erg moeilijk alleen. Ik slaap gelukkig alweer een hele tijd normaal:-) De lichamelijke en psychologische progressie die ik daarmee geboekt heb, heb ik helemaal zelf gedaan. Totaal niks gehad aan de hulpverlening. Maar er zit nog wat aan te komen in die hoek. Verder ga ik bezig met mijn eigen "therapie" ...en wel, sporten, daarnaast een opleiding, en dáárnaast ben ik op "vrijwillige" basis fitnessinstructeur omdat ik het erg leuk vind de mensen daarmee te helpen. (wat maar al te vaak zeer nodig is;-) )
mn compliment dat je dit afvraagt bij u /jezelf .

Wat relatie aangaan betreft ishet wel nodig dat je als 1e van jezelf houdt .

(.klinkt misschien egoistisch / arrogant is het niet !) zelfvertrouwen of een positief zelfbeeld kun je ook aan leren .
Desnoods met behulp praten met iemand die je dit toe vertrouwd .
en je zult zien dat je dit uitgaat stralen .
succes ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen reageert daar anders op.
Maar als ik bijvoorbeeld een negatief zelfbeeld heb, laat ik net het tegengestelde merken.
Omdat ik niet wil dat iemand het merkt, en probeer dan ook zelfzeker over te komen.
Maar het is best mogelijke dat je het kan opmerken bij sommige personen die je persoonlijk kent.
Dat kan je eventueel het verschil zien, dat die persoon alleen thuis op het gemak zit, of onder de mensen zit.
Je kan zien of haar of zijn reacties anders zijn.
Als ik thuis ben, heb ik daar ook geen last van, daarom.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een goeie vraag!
Ik vraag mezelf ook soms af of iemand het merkt bij mij, raar hé!
Nu heb je mij even laten stilstaan.