Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben bang om alleen te zijn, wat kan ik hier aan doen?

Mijn leeftijd is al 17 jaar (meisje)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
967
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het algemeen alleen zijn of alleen thuis? Of eventueel alleen in het donker?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
İn het algemeen alleen zijn bijv; op school
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe is het eigenlijk afgelopen met je zwangerschap vraag ik me ineens af...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me meer iets voor een persoonlijk bericht. Tenminste als je de kans op antwoord wilt vergroten

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Maak je geen zorgen! Het gaat wel weer over. Je moet vooral zelfvertrouwen krijgen.
Wat ik vroeger altijd deed was mezelf vermaken met lezen, tekenen, tv kijken. Probeer een activiteit te bedenken die je bezig houd. Op die manier ben je niet zo bezig met het alleen zijn. Probeer een lekker plekje in huis te creeeren die helemaal van jou is en waar je je dus prettig voelt.

Houd je het echt niet vol. Ga naar buiten en geniet van de natuur. Vaak helpt het om even een stukje te fietsen of even een kleine boodschap te halen.

Praat er over met je omgeving. Praten helpt en zorgt ervoor dat je het los kan laten. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geloof mij iedereen voelt zich anders (banger) als ze alleen zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem een knuffeltje bij je, zo voel je je veiliger.
En niemand hoeft te weten dat jij een knuffeltje hebt.
Als iemand je uitlacht over dat je een knuffeltje bij je hebt, gewoon er niks van aantrekken!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zegt niet waarom je bang bent, of het altijd is of alleen s'avonds... Wat je kunt doen is een favoriet muziekje opzetten, dan is het niet zo stil. Kijk een leuke film, waar je helemaal in op gaat, zorgt voor afleiding. Bel een vriendin om wat te kletsen. Als je zorgt dat alle deuren goed dicht zijn, kun je je veiliger voelen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding