Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

op welke site kan je hulp zoeken als je aan zelfmoord denkt voor jongeren..?.

Weet jij het antwoord?

/2500

Er is een site www.zelfmoord.nl waar mensen die deze neigingen hebben hun gedachten uitwisselen. Je kan er je verhaal kwijt en lezen over anderen maar ook over de zogenaamde achterblijvers. Daar vind je wellicht hulp, lees in ieder geval eens de verhalen van anderen, je zal zien dat er heel wat mensen dezelfde gevoelens hebben! Het eerste wat in mij opkwam was: bel iemand in je omgeving die je vertrouwen kan, een oom, tante, opa, of ouders van een vriendje misschien?? Je eigen ouders?? Maar dit alles is makkelijker gezegd dan gedaan, over sommige dingen praat je makkelijker als er geen gezicht achter zit, iemand die je niet echt kan zien maar wel met je praten kan, zoals op internet. Ik vind het al heel knap dat je hier je vraag hebt gesteld en ik hoop dat je even op die site gaat kijken, daar vind je ook informatie over waar je hulp kan vinden ( denk bijv. ook aan de kindertelefoon). Heel veel sterkte met alles!

http://www.113online.nl/ is een uitgebreide site speciaal hiervoor.

Achterderegenboog.nl Daar staat volgens mij ook een keuze voor welke leeftijdscategorie. Via die site zijn er ook mailcontact mogelijkheden met hulpverleners.. Sterkte en succes..

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100