Waarom krijg je altijdde hoogtepunten van je dag door je hoofd als je probeert om te slapen?

Vroeg het me af..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wees blij dat je blijkbaar elke dag meerdere hoogtepunten hebt! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, nou de laatste tijd waren het sombere hoogtepunten, maar vandaag ging het top bij mijn arts! Eindelijk een goede behandeling en begrip :)

Het beste antwoord

Overdag wordt je afgeleid en heb je weinig tijd om te denken. Als je eenmaal rustig in je bed ligt, en je door niets meer wordt afgeleid, flitst er vanalles door je hoofd. Dat kunnen gesprekken en gebeurtenissen van de dag zijn, maar ook dingen die je vergeten bent en waar je nu opeens aan denkt, omdat je rustig ligt. Daarom heb ik altijd pen en papier op mijn nachtkastje liggen. Ik moet het kunnen opschrijven, anders blijf ik erover piekeren en kan ik niet slapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow haha! Wat je zegt klopt helemaal, ik ben best veel vergeten ;) Wat kan je brein toch handig zijn.

Andere antwoorden (3)

Waarschijnlijk heb je dan een zeer drukke inspannende dag gehad. Als je probeert te slapen dan maalt dat nog door je hoofd. Als je in slaap bent gevallen is het gelukkig weer rustig morgenochtend in je bovenkamer en kun je de dag weer fris beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je daarvoor er geen tijd voor neemt om daar bij stil te staan. Terwijl al die gebeurtenissen en ervaring daar wel naar vragen.
Dat is de reden om te gaan mediteren voor het slapen gaan. Zodat de gebeurtenissen en emoties van de dag verwerkt kunnen worden. En je een goede nachtrust kunt hebben waarbij je snel in slaap valt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je dan de dag verwerkt, een soort opruiming in je brein: alles nog even bekijken en opbergen.
Daarna is het rustig en kun je in slaap vallen.