Wanneer hoor je nou stemmen/gedachtens

Ik heb vaak stemmen of. gedachten in mijn hoofd, die zeggen dat ik moei snijden, terwijl ik erg anders mee bezig ben, ik kan ze niet hardop horen maar de kwaade gedachtens praten tegen mij. Help mijn aub:-) zit nu al 1 werk op gesloten opnamen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (4)

Als je stemmen hoory, hóór je dat echt, alsof iemand tegen je praat. Sommige mensen geven dan ook hardop antwoord terug omdat ze denken dat er iemand is.
Gedachten hoor je niet, die denk je alleen. Dat noemen we intrusies. Tenminste, als je ze niet uitvoert. Intrusies gaan vaak over agressie of sexualiteit, dingen die niet mogen.

Sterkte in de gesloten, ik hoop dat ze je goed helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, maar intrusies gaan daarover. Iemand in het kruis grijpen, je geslachtsdeel laten zien, tegen de zin van iemand in, in t openbaar masturberen, etc. Snapste?
Je zegt je zit op een gesloten afdeling. Dit houdt in dat je onder behandeling bent. Mijn advies, is niet op GV vragen, wat je met zulke serieuze klachten moet doen.

Je kunt het beste met je behandelend arts of psycholoog ter plaatse het gesprek aangaan. Zij kunnen je het beste helpen. Wij zijn natuurlijk geen artsen hier, en het feit dat je al onder behandeling bent, wil zeggen dat je hulp om je heen moet hebben, om deze problemen voor te leggen. Er kan met behulp van behandelingen, therapie of medicatie hulp geboden worden.

Praat hier alstjeblieft met iemand over in de omgeving waarin je zit, en heel veel sterkte!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad. Met professionele hulp in de buurt, heeft het niet veel nut het hier te gaan vragen. +
Dit zijn dus hallucinaties, een hallucinatie is een waarneming waarbij de prikkel vanuit de buitenwereld ontbreekt.

Hallucinaties kunnen optreden na gebruik van bepaalde drugs, alcohol, slaapdeprivatie, sensorische deprivatie, oververmoeidheid, hevige emoties, psychosen, neurologische stoornissen als delier en bij delirium tremens.

Aangezien je zegt dat je bent opgenomen op een gesloten afdeling. Heb je waarschijnlijk een psychische stoornis. Zoals psychoses of o.a. schizofrenie.

Wij kunnen hier wel gaan raden wat het kan zijn. Maar luister naar je behandelend arts en leg daar je probleem voor. Vertel hem wat je hoort, voelt, ruikt, ziet, proeft, denkt. Alles. Zij kunnen jou helpen. Zij gaan jou helpen om hier of vanaf te komen of ermee om te leren gaan.

Ik wens jou veel succes en beterschap toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leg dit inderdaad voor aan je behandelend arst, echter, laat je niet afschepen met alleen 'medicatie'.
Vaak ziet men medicatie geven als de behandeling, wat het niet is, het kan wel meehelpen, ondersteunen, terwijl je in therapie bent.
Beter is het gesprekken te voeren met een deskundige, die kennis heeft van de dieper gelegen werkelijkheden van deelpersoonlijkheden die zich als stemmen manifesteren kunnen vooral in bepaalde situatie, en hun therapie richten op het werkelijk belang van jou als hun client.
Geloof me, je bent niet de enige die hier 'last' van ervaart, en je kunt geholpen worden door mensen die veel meer zien dan slechts jou als persoonlijkheid waarbij iets onder controle gehouden zou moeten worden.

groet