Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Laatste vraag over dit onderdeel

Beste mensen
Zoals jullie weten heb ik meerdere vragen gestuurd over depressies etc. Ik ben er voor mijn gevoel boven en ik heb veel aan jullie reacties gehad! Daarvoor wil ik jullie bedanken ! Ik ben idd 19 en heb nog nooit een dipje of iets ergs meegemaakt. Daarom dat ik paniek had hierover en er mee bezig was. Echter omdat dit GV is heb ik nog wel 1 vraag in het kort.

Sinds Januari was ik erg op mijzelf gaan letten en praatte ik mezelf van alles aan Depressie's Angststoornissen dit dat, negatief denken. Ik heb alle site's sufgezocht elke dag. Het maakte het erger en erger het spiraal, op gegeven moment was ik zelfs bang dat ik mezelf iets ging aan doen ( Ookal heb ik dat geen seconde overwogen ). Ik wou alleen maar rust en vertelde me dat ik niet gelukkig kan zijn. Nou zat ik nooit in een depressie maar heb ik mijzelf aardig gek gemaakt.

mijn vraag: Het gaat nu goed het piekeren is BIJNA OVER. Ik kan angstige gedachten accepteren en let er bijna niet meer op. Wanneer ik afgeleid ben dan ben ik vrolijk. Alles interesseert me, maar dan als ik denk over of ik gelukkig ben dan voel ik dat nog steeds beperkt (Voelt niet 100%) En nog steeds voel ik dan lichte onrust. Is dit omdat ik ben gewend om bij elk stukje vreugde meteen te denken : Ik ben niet gelukkig? Is dit omdat ik mij heb aangeleerd te denken dat er een probleem is? Is dit ook weer af te leren door geen aandacht er aan te geven of gaat dat vanzelf over? Of is dit gewoon verwerken van 2 moeilijke maanden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Bij een echte depressie komt vaak een trauma aan vooraf. Iemand die zichzelf aanpraat dat ie lelijk is of niets moois heeft kan je meer een minderwaardigheidscomplex noemen maar ook dit komt naar aanleiding van pesterijen uit de omgeving en niet alleen door het jezelf aan te praten. Naar mijn idee ben jij er veel te veel mee bezig. Je hebt een tijdje niet lekker in je vel gezeten en bent zelf gaan dokteren door op internet alles over een depressie te zoeken. Net wat je zegt....je hebt jezelf hier gek mee gemaakt, zelfs zover dat je dacht jezelf iets aan te doen maar later zeg je weer dat je dit geen seconde overwogen hebt. Dat snap ik niet helemaal. Ik heb al eerder gereageerd op vragen over depressies en ik weet niet of jij dat was maar bij deze nog een keer: Als jij echt zulke angstige gedachten hebt en zoveel piekert en zelfs met gedachten rondloopt jezelf iets aan te doen kan je jezelf hier niet mee helpen, ook niet door op internet jezelf suf te zoeken en in gedachten een knop om te draaien. Als dit de oplossing was was niemand meer depressief maar stuurde de dokter je weer naar huis met de mededeling dit maar via internet op te zoeken. Je moet gewoon met je piekerproblemen en angstige gedachten en sombere buien naar de huisarts en die kan bepalen of jouw problemen ernstig genoeg zijn om doorverwezen te worden naar een psycholoog. Veel mensen schamen zich ervoor en ontkennen dit voor de omgeving en denken: "Wat vanzelf komt gaat vanzelf weer weg" maar dat zijn ook de mensen die er nooit meer van genezen. Hier kunnen mensen wel advies geven maar hier kunnen mensen je niet genezen. Ga lekker naar de huisarts en die kan al je vragen beantwoorden en als hij iets niet weet stuurt hij je door naar een psycholoog...die weet echt alles over depressies! Succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100