Hoe train je je mentale conditie?

Ik doel hiermee op discipline, wilskracht, zelfvertrouwen, etc. Voor lichamelijk uithoudingsvermogen en lichamelijke conditie kan je gaan sporten, zoals hardlopen, tennissen, voetballen, maar wat werkt goed voor je mentale conditie?

Toegevoegd na 17 uur:
Edit: voor de duidelijkheid, ik doe niet aan hardlopen, ik bedoelde mentale kracht in het algemeen, niet perse bij een sport.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (6)

Hardlopen is goed ! En zelfvertrouwen hebben ! Er in geloven. Dat helpt het meeste
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je beter wil worden dan vorige keren is het goed om een tijdje met hardlopen bezig zijn en na een tijd je grens te verleggen om niet alleen uithoudings vermogen te vergroten maar ook je wilskracht te verleggen om steeds beter en verder te presteren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iemand zoeken die het "MET" je doet..

iemand die speciaal alleen MET JOU elke avond gaat hardlopen 30 en die er ook gewoon zonder te zeuren elke avond staat dan zul je wel moeten;) want diegene doet et speciaal voor jou;)

Succes!!??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dingen in het juiste perspectief zien, accepteren, incasseren, leren, verwerken en verder gaan.

het gaat eigenlijk niet om wilskracht maar om een reële kijk op de dingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn leuke boekjes voor:
'De keuze is aan u" van Reinhard Sprenger

en
'Ik kan voelen/denken wat ik wil' van Rene Diekstra.

Hier heb je zeker wat aan!

succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zals eucalypje uitlegde,

reeel blijven, dat je mind tript om bepaalde zaken waarvan je nooit had geweten dat je dat kon is normaal,
hoewel je dan niet moet gaan denken oke dit ben ik.
dat ben je niet jij wilt verder dus zal je weer los moeten laten wat je hebt berijkt om naar het volgende doel te gaan en die te berijken en ga zo maar door.

zie het als een proces dat vanzelf de hele dag doorgaat,
je wil iets, je doet iets, je weet dat j het kan,
lukt het niet opnieuw totdat je het kan.
dat in je geest dat simpelweg besef van wat je hebt bereik.
of het nu positief is of negatief.

j moet je niet focussen op je geest, maar focussen op wat je doet. zo verleg je je grens.
voelt trouwens uiteindelijk ook beter aan als je dan wat hebt berijkt, bij mij iniedergeval