wat is er met mij aan de hand

ik voel me op moment helemaal niet goed in mijn vel
heb bijvoorbeeld haast elke dag hoofdpijn stress voel me niet prettig begin zelfs een beetje depresief te worden. word zonder dat het mijn bedoeling is boos en heb zin in niks en niemand, huisarts is met twee weken op vakantie en je kunt alleen bellen in een spoedgeval dus kan daar ook niet terecht. heb verder echt niemand die me snapt ze denken dat alles prima met met gaat terwijl ik overal probeer duidelijk te maken dat ik me heel erg down voel, het liefst laad ik alles en iedereen achterme ik weet me echt geen raad meer en niemand die me snapt ik zou zo hard willen gillen huilen rondrennen maar echt niks helpt
wat heb ik toch en wat kan ik doen om hiervanaf te komen???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
5.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed dat je dit hier hebt neergezet. Een heleboel luisterende oren en een arm om je heen!

Het beste antwoord

Ga naar een bos en GA eens gillen en rondrennen en je uitleven dan... naar jezelf luisteren is de oplossing... ga doen wat JIJ leuk vindt en hou op met regeltjes nastreven die jou niet zinnen zoveel mogelijk...
Ga ontspannen en dingen doen waarvan je blij wordt... begin daar eens mee... je bent gewoon gevoelig voor de wereld om je heen aan het worden zoals zoveel mensen momenteel overkomt... Als je daar niet naar luistert kun je overspannen raken en in ene burnout terecht komen...
Ga eens focussen op wat jou kan ontspannen... even weg van de wereld kun je met meditatie bereiken, er zijn vele vormen van ontspanning en vele dingen die niet prikklels geven ... kun je iets met muziek schrijven schildreen andere creatieve dingen? pak het op!!! een stuk lopen... elke dag eventjes onder de douche springen en in je gedachten de narigheid van je afwassen... gil maar eens... je merkt dat er dan ineens een leegte ontstaat. je maakt je even niet druk, je bent in het hier en nu... als je in het bos niet durft ga dan op je bed liggen met je kussen stevig op je hoofd en gil zo hard je kunt, laat je maar eens lekker gaan :) laat alles er maar uitkomen en vecht er niet langer tegen... Het kind in je wil zich laten gelden... Al die stomme regeltjes ook ;-) LEEF!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thankx

Andere antwoorden (14)

Je bent gewoon een beetje down iedereen heeft dat weleens .doe rustig aan en prpbeer wat leuks te doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je huisarts met vakantie is, is er ALTIJD een vervanger. Ga zo snel mogelijk praten met hem of haar. Waarschijnlijk krijg je een antwoordapparaat als je je eigen dokter belt en daar staat vast op vermeld welke dokterde vervangende dienst doet. Sterkte !!
13 jaar geleden
Misschien is het iets hormonaals?? Het zou ook kunnen wijzen op een vitamine B12 gebrek, zou het eens proberen baat het niet dan schaad het niet! (teveel kun je niet binnenkrijgen, je lichaam neemt wat het nodig heeft en de rest scheidt ie weer uit)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas helpt het slikken van vitamine B12 niet altijd ; veel mensen moeten het spuiten. En dat is wel degelijk aan de huisarts om te bepalen. Overigens wordt je van een tekort niet zozeer depressief alswel heel erg moe.
Je hebt ook gewoon recht op een andere dokter, het beste is afleiding in iets wat je leuk vind, fietsen, sporten, een film kijken, poolen.. op een gegeven moment zie je dat het echt beter gaat

waarom angst hebben voor de toekomst, was het verleden dan ozo mooi?

Vergeet niet te lachen

Toegevoegd na 2 minuten:
aanvulling van het antwoord van mymelodie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel veel mensen herkennen dit, dus je bent niet de enige. er zijn hier ZEKER mensen die het herkennen en je snappen (ik zei de gek)

wat de oorzaak is zal nader bekeken moeten worden, maar zoals je hebt gemerkt kan de situatie zichzelf ook versterken (dit is nu juist de reden dat alles somber en negatief kan lijken)

je bent door alle zorgen, gevoelens, en emotie even vergeten hoe je positief moet zijn.
goed dat je hulp zoekt bij je huisarts. vakantie is er prettig voor de beste man of vrouw, maar als jij voelt dat het niet meer te bolwerken is kan jij ook net zo goed naar de huisartsen post hoor. (lichamelijke spoedgevallen gaan wel naar de EHBO)

bij de link kan je wat meer info vinden.

en als je even lekker je gal wil spuwen, wil freaken, wil praten, wil vragen ...klik op de hond met flaporen bij dit antwoord, vervolgens op het envelopje wat je eronder ziet, en dan tik je gewoon in wat je kwijt wil (niets moet, alles mag)

good luck en sterkte !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ontzettend vervelend voor je, probeer toch de moed er in te houden. Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan.

Probeer toch iets leuks te doen, wat maakt jouw nou helemaal ontspannen? Neem lekker de tijd voor jezelf. Als het na het weekend nog niet verbeterd gaat kun je altijd naar een vervangend arts toe gaan.

Wat misschien ook kan helpen zijn valeriaan druppels. Ik heb zelf hele goede ervaringen met bach bloessem remedies. Ik ben daar zelf heel erg van opgeknapt. Misschien dat het ook voor jouw de moeite is?

Ik weet niet wat de oorzaak van de stress is, maar mocht je er vaker last van hebben dan raad ik je de bach bloesem zeker aan.

Veel sterkte!

Neem even de moeite om op de bijgevoegde site te kijken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer leuke dingen te doen met je vrienden/vriendinnen, maak lol en probeer zo weinig mogelijk aan dat slechte zwarte gat te denken. je komt er vast wel overheen!
succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga lekker slapen als je moe bent. En je hebt volgens mij ook veel verdriet. Dus laat ook die tranen maar eens lekker lopen en huil maar eens flink.
Na een tijdje ga jij je vanzelf weer beter voelen. Verdruk niets maar hou het ook niet binnen. Laat wat er vast zit van binnen maar lekker los, het mag nu. Zeker ook het verdriet wat erg vast in je zit!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals meer mensen zeggen, neem contact op met de (vervanger van) huisarts. Intussen blijven bewegen, niet bij de pakken neerzitten. Ren gerust gillend rond. En iedere dag toch even de buitenlucht in, liefst een parkje, plantsoen, bos of zo. "De stad in" is nu minder leuk voor je, lijkt me.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rot voor je! Het zou ook een bijkomend effect van een verslaving kunnen zijn. Lees je bv overmatig veel nieuws / twitter / Hyves etc, of drink je erg veel koffie / cola / enz?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snap wat je bedoelt heb het zelf ook een vriend zij tegen mij ga leuke dingen doen en probeer wat met een meisje (jonge leg er aan ) te krijgen en ga daar wat mee doen. Strekte man
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat niemand je begrijpt is echt verschrikkelijk vervelend. Want dat je je zo voelt is natuurlijk al erg genoeg, maar dat niemand je begrijpt maar het zeer eenzaam. Ik snap dat maar al te goed.

Wat er met je aan de hand is? Ik denk dat je heel erg last hebt van stress en geen enkele manier hebt om tot rust te komen. Ook begin je langzaam depressief te raken, omdat je je niet begrepen voelt en er geen raad mee weet.

Ik ga uitleggen waarom ik dit denk.
Hoofdpijn wordt veroorzaakt door stress en is echt heel erg vervelend. Kan ook door spanning in de nek komen, maar komt voor mij op hetzelfde neer. Ook heb je de neiging om steeds boos te worden, zonder dat dit de bedoeling is. Dat komt omdat je een beetje opgefokt bent door de stress. Ook voel je je nog eens onbegrepen en je huisarts is met vakantie. Ik heb bijna het gevoel dat ik hier mijn eigen vraag aan het beantwoorden ben. Ik ken dit gevoel zo erg goed.

Ik heb zelf ook extreem last gehad van stress. Ik had last van hoofdpijn, ik sliep slecht en ik had heel erg last van haaruitval.
Het is wel zo dat voor iedereen stress heel erg anders werkt en dat niemand er op dezelfde manier mee omgaat. Het ergste is nog dat je er echt van in de put raakt en niemand schijnt het door te hebben.

Het beste wat je kan doen is voor jezelf proberen rust te pakken. En uiteraard, dan klinkt allemaal heel erg makkelijk, maar dat is het niet.
Ga iedere ochtend en iedere avond onder een hete douche staan, zorg er ook voor dat je nek onder de hete kraan komt. Als je een bad hebt, nog veel beter. Probeer eerder naar bed te gaan en even naar muziek te luisteren waar je rustig van wordt.
En praat met iemand. Ja, ik weet het, ook makkelijker gezegd dan gedaan. Maar ik denk dat je het beste met je moeder of een vriendin erover kan praten. Ga even rustig zitten met een van de twee en leg van A tot Z uit wat je voelt. Laat ze desnoods dit berichtje van je zien. Zeg eerlijk hoe het voor je voelt. Dan je je eenzaam voelt en dat je je onbegrepen voelt. Noem alle dingen op waar je last van hebt, misschien kunnen hun je wel helpen met een oplossing. Ze kunnen in ieder geval naar je luisteren en je steun geven, dat is soms al een hele opluchting.
Oh en probeer dingen als cafeïne te vermeiden, die zorgen er alleen maar meer voor dat je je opgefokt voelt en je krijgt er ook nog een hoofdpijn van.

Heel erg veel sccs. Ik weet hoe het voelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag het aan APPA
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lief mooi mens!

Accepteer wat er is: ik zit slecht in mn vel...

Hoe?
Stel jezelf de vraag: hoe komt het dat ik slecht in mijn vel zit? Heb je bijvoorbeeld verwachtingen of ben je ergens over teleurgesteld of...?
Ik kan me zo voorstellen dat je teleurgesteld bent in je omgeving omdat ze je niet begrijpen (let op: dit gevoel maakt je een slachtoffer, want zij begrijpen mij niet en daarom voel ik me zo...).
En wat als je dieper kijkt in jezelf, dan zie je wellicht dat je teleurgesteld bent in jezelf omdat je je zo voelt. En als je nog dieper kijkt zie je wellicht ook de teleurstelling dat jij het niet van jezelf accepteert dat je je zo voelt.

Dus accepteer het, daarmee doorbreek je de vicieuze cirkel.
En zoals vele al geschreven hebben, focus je op leuke dingen. Lukt het niet...ook prima en voel jezelf gewoon ellendig...niks mis mee, morgen, volgende week of weet ik veel wanneer voel je je weer anders!

Dat is het leven lieve schat!