Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Ik haat mijn leven, wat kan ik er aan doen?

M'n leven gaat van kwaad naar erger maar wat kan ik er aan doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het roer omgooien, en zeggen nu heb ik er genoeg van, en ga ik op een positieve manier iets van mijn leven maken. Geloof me, het is makkelijker om positief te zijn, dan om jezelf en je omgeving te haten. Dat gaat ook van kwaad tot erger. Maak er wat van, van je leven en begin nu.

Ja dat heb ik ook. Het beste is denk ik om gewoon door te gaan en de bron van je problemen te vinden. En dam die bron oplossen maar geef vooral nooit de moed op! Er zullen vast wel tijden komen waarin het beter gaat.

Als je het gevoel hebt je leven niet meer in de hand te hebben, dan moet je hulp vragen. Een psycholoog kan jou even tijdelijk aan de hand nemen en je begeleiden. Het zijn soms een paar dingen die veranderd kunnen worden, maar omdat je in een negatieve spiraal zit, lukt dat niet op eigen kracht. Ik vind het al heel knap dat je het signaleert dat het niet goed met je gaat. Dan moet je niet verder in je eentje tobben maar echt hulp vragen. Begin bij je huisarts en overleg. Vraag een doorverwijzing. Maandag gelijk even naar je huisarts. Zonde om je jaren zo triest voorbij te laten gaan.

tja.. als je gaat zeggen ik haat mijn leven enz.. dan schiet je er niks mee op!! positief denken!! anders toch psychologe..

Je moet altijd positief blijven denken, ook al is dat soms moeilijk. Al heb je problemen, probeer die dan op te lossen. En je moet anders naar dingen gaan kijken en gewoon wat leuks van alles te maken.

Ga voor jezelf na welke dingen in je leven hebben bepaald, dat je het leven nu haat. Zet die dingen op een rijtje en bedenk hoe je deze dingen kunt verbeteren of veranderen. Ik weet natuurlijk niet wat je nu meemaakt wat het zo erg maakt, maar vaak is het gras altijd groener aan de overkant...dwz; soms lijkt het zo of dat iedereen het beter heeft als jij, maar als je goed om je heen kijkt en luistert....kom je er vaak achter dat je niet de enige bent die het niet altijd fijn heeft.

Vraag jezelf af waarom je je leven haat en onderneem actie om dit om te draaien van haat naar liefde. Ook in totale duisternis is vaak een lichtpuntje te ontdekken en het diepste dal heeft wel ergens een trapje om je omhoog te helpen. Zie je echt geen uitweg meer zoek dan professionele hulp om je dat zetje te geven tot een leuk leven. Bedenk dat we hier maar kort zijn, dan kunnen we het beter naar ons zin hebben. Veel succes!

Hulp zoeken, tegen vrienden en familie zeggen dat je er serieus mee ziy. Nooit opkroppen en voor jezelf houden. Er met anderen over praten helpt. Misschien maken zij dezelfde dingen mee, waardoor jouw problemen minder erg worden

Je geeft weinig inhoud, maar ik neem aan dat je leven erg negatief is. Als je een goede vriend/in hebt praat erover, want je moet een eerste stap zetten, door te blijven zitten waar je nu zit helpt niet en klagen ook niet... Soms is het moeilijk om een switch te maken in je leven, en dat zal tijd kosten, veel tijd, het zal niet zomaar in een paar dagen zijn opgelost, maar maak een begin, en zie in dat je moet veranderen. Als je geen hulp hebt van familie of vrienden, zoek een instantie die wegwijs kunnen maken naar een ander betstaan... Veel sterkte! Toegevoegd na 54 seconden: betstaan=bestaan

Misschien iets positief doen. Vrijwilliger zijn? Andere steunen. Er zijn mensen die het veel erger hebben, ze zijn ziek of arm of ... ze hebben misschien niet eens een huis en geen computer.

verandering begint vanuit jezelf. begin met alle slechte invloeden te verwijderen, hoe dicht die ook bij je staan... je weet zelf altijd wel welke dit zijn. stop met drugs drank en slechte vrienden, als dat je problemen zijn. kies voor jezelf en niet voor een ander...

Je geeft niet zo veel informatie over wat nu van kwaad naar erger gaat, waarschijnlijk het leven in het algemeen. Ik denk dat het goed is om uit te zoeken en op te schrijven voor jezelf welke dingen je op dit moment anders zou willen zien en wat je daaraan zou kunnen veranderen. En daarnaast ook op te schrijven welke dingen wel goed gaan of waar je wel blij van wordt (ik hóóp tenminste voor je dat die er nog zijn!) Al is het maar dat de zon schijnt als je naar buiten loopt en dat je dat kunt voelen. Zodat je weet dat er ook nog positieve dingen zijn. Dwing jezelf die ook op te schrijven, al zijn het zulke kleine dingen (bij mij helpt het!) Als je op een rijtje hebt staan waar je niet tevreden mee bent en je weet wat je kunt doen om dit te veranderen, kun je gaan kijken of je ook daadwerkelijk die stappen kunt en durft te gaan zetten om die verandering tot stand te brengen. Of misschien moet er eerst nog wat oude zooi opgeruimd worden. Als je dit alleen of met hulp van vrienden en of familie niet lukt dan raad ik je ook aan hulp te zoeken en bij de huisarts een doorverwijzing te vragen naar een psycholoog. Je kunt ook bv naar het maatschappelijk werk in jouw stad, daar kun je zonder indicatie gewoon langsgaan, zij zouden ook kunnen helpen de dingen op een rijtje te zetten wanneer je bv niet naar een psycholoog wilt maar wel hulp wilt. Heel veel succes en sterkte! Toegevoegd na 2 minuten: toevoeging: de link is van een site van maatschappelijk werk in Amsterdam. Maar als je googled op maatschappelijk werk en de naam van jouw stad dan vind je het wel!

Bronnen:
http://www.blankenberg.nl/home.php?nav=8

Kom uit jouw slachtofferrol. Jij bent de enige die dat kan besluiten omdat je er ook voor gekozen hebt om in die rol te kruipen. Helpt het je zoals je nu doet? Zo niet, Dan Ben ook jij zelf degene die het roer om kan gooien.

MehartjeYou, als je je leven haat kan dat zijn omdat er dingen gaande zijn waar jijzelf geen invloed op hebt (gehad) bijvoorbeeld scheiding van je ouders of seksueel misbruik. (ik zeg niet dat dat bij jou het geval is he, dit zijn voorbeelden) Of, je haat je leven omdat er dingen gaande zijn waar je zelf voor hebt gekozen maar waarvan je achteraf ervaarde dat dat geen goede keuze was. Ik hoop op het laatste want dat kan je dan ook zelf weer veranderen. Eigenlijk wil je dat je leven dood is; haten is iets dood wensen. Je wilt dit leven niet. Je wilt een ander leven. Goed zo. Dan is het nu een mooi moment om een ander leven te gaan creëren. Kijk maar eens goed naar wat je niet meer wilt. Kijk naar de dingen die jouw leven vreugdeloos maken. Kijk dan wat er van die dingen haalbaar is om zelf te veranderen (dus niet de scheiding van je ouders, dat kan jij niet veranderen, (dit is als voorbeeld he), maar wel je gebruik van drugs (ook maar een voorbeeld he, ik zeg niet dat je drugs gebruikt). Maar kijk allereerst naar iets kleins dat haalbaar voor je is om te veranderen. En neem dat stapje. En wees tevreden met jezelf dat je dat hebt veranderd ook al is het in jouw ogen misschien iets onbenulligs. In wezen is het een oefening want door iets te veranderen kan je invloed uitoefenen op je eigen leven en een leven creeren zoals jij graag wilt. Zo kan je steeds grotere stappen nemen. Ik hoop dat je iemand in je omgeving hebt die je vertrouwt en die je kan ondersteunen en aanmoedigen in het veranderen van je leven. Als het om de gebeurtenissen, situaties, gaat die jij niet kan veranderen kan je oefenen met accepteren. Dat is vaak heel moeilijk zijn maar wel nodig om weer ergens blij van te kunnen worden. Blij met het leven. Misschien heb je wel professionele hulp erbij nodig, dat geeft niets, dan doe je het met hulp, maar je hoeft het er niet bij te laten zitten en te denken dat jij te machteloos bent om je leven ten goede te veranderen. Durf te veranderen en het leven wordt weer een mooi avontuur. Lieve groet en ik hoop dat MehartjeYou verandert in MehartjeLife.

ingrijpen en hier een stokje voor steken door te beseffen dat het simpelweg de kijk op je leven is die iets zwart en negatief kan maken, of juist kleurig en positief. je zal de dingen dus anders moeten leren zien en opvatten. nu maak je overal een heet hangijzer van. alles is dan zwart en vooral negatief. positieve dingen worden zelfs negatief (pff...nou,. het werd ook wel een keer tijd na al dat gedoe) van veel positieve dingen ben je je niet eens bewust want je staart je blind op het negatieve. het wil alleen niet zeggen dat er niets positief is, maar je moet weer leren om dit te zien! daarom is het moeilijk om uit die spiraal te komen. hier heb je hulp bij nodig anders blijft alles zwart. de knop moet dus om, alleen dan kan je dingen anders gaan zien maar hierbij kan je wel geholpen en ondersteund worden. laat de boel de boel en denk niet aan morgen, gisteren, vorige week of vorig jaar en ook niet negatief over hoe het verder gaat. leef in het NU en vraag jezelf bij een dip af wat is de een reden waarom ik me zo voelt? wat vind je moeilijk aan het leven en hoe komt dan? wie ben je als je niet zo somber was en hoe keek ik toen tegen de dingen aan? het kan helpen om niet alles al een negatief geheel te zien, maar op klote momenten die er toevallig zijn. deze zijn beter aan te pakken dan wanneer je het ene negative op het andere negative stapelt zodat het gebeuren je gaat overschaduwen en je door de bomen het bos niet meer ziet. wees wat liever voor jezelf, voel je je even klote dan moet dat maar,maar blijf hier niet in hangen. herstel, roept jezelf tot orde en bedenk wat je graag doet en doe wat leuks. ga er niet vanuit dat het een wereld van verschil maakt maar geef het een kans. kijk om je heen, wat zie je? let niet op wat je wil zien maar kijk wat er echt is. verzet je niet tegen jezelf, maar accepteer dingen zoals ze komen en gaan. belangrijkste is natuurlijk hulp inschakelen om erover te praten. je bent niet de enige en er zijn zeker manieren om hieruit te komen al geloof je hier nu niet in. simpele dingen kunnen echt een wereld van verschil maken. nu is het even roeien met de riemen die je hebt, maar je zal zien dat als er aan de oorzaak gewerkt word dat jij je ook weer kan focussen op de mooie, leuke en maffe dingen. succes en heel veel sterkte!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100