Wat is het beste voor mij?

Ik ben een ( heel kwetsbaar ) meisje van 14 jaar.

Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 7 was. Als ik bij mijn vader ben dan ben ik met 3 mannen in huis, en mannen weten niet zo goed hoe ze met gevoelens van meisjes om kunnen gaan voor mijn gevoel, dus soms kunnen ze iets te bot tegen mij reageren waar door ik verdrietig word. Anderhalf jaar geleden had ik veel stress en heb ik in de zomervakantie ( toen ik bij mijn vader was ) een soort van hartkloppingen opgelopen. ( door de stress ) Dat is nu wel wat minder maar ik zit nog steeds niet lekker in mijn vel, ik ben veel met angst bezig, (ziekte, dood etc. ) Ik kan me niet goed concentreren op school. ( sta er echt slecht voor ) ook omdat ik heel slecht slaap. Ik heb moeite met slapen en ben altijd bang 's avonds. Ik heb soms dat ik in een keer verdrietig word. Heel vreemd.
Ik wil ook genieten van mijn jeugd zoals mijn vrienden doen, ik ben alleen maar met angst bezig en zij niet.. Wat kan ik hier aan doen want ik wil dit niet meer.....

Toegevoegd na 2 minuten:
Soms als mijn vader of moeder boos op me word en echt heel boos is voel ik ook echt pijn door mijn lichaam omdat ik dan verdrietig word.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (9)

Je bent niet de enige die zich zo voelt; je vrienden zijn ook behoorlijk onzekerder en minder perfect dan het lijkt! (jij laat waarschijnlijk ook jezelf meestal van je beste kant aan anderen zien?)
Het beste werkt het om er over te praten. Als dat thuis niet lukt, dan op school of bij jeugdzorg of de kindertelefoon of hoe dat ook heet. Die zijn er voor, helpt echt!

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben ook bijna overal bang voor ik durf zelfs nietalleen over straat maar ik denk het is maar een gedachte en mischien denk ik het wel maar ik ben veilig dan word je ook rustiger succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lief meisje, dat is een hele boterham. Je bent duidelijk wat over je toeren door de situatie. Ik zou inderdaad hulp zoeken bij iemand die je kan vertrouwen (een bekend iemand of een hulporganisatie), zodat je je hart eens kan luchten af en toe.
Misschien ook eens langs de huisarts voor je slaapstoornissen. er zijn tal van natuurlijke middelen om dit tegen te gaan. slaaptekort kan je nl. nog kwetsbaarder maken. veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb hier ook 2 kinderen die dat hebben ze hebben alle twee angsten gekregen door de mezerie voor hun was het beste uit elkaar de gaan mijn 2 kinderen wauwen nooit mee met de vader ene zoon heeft ADHD gekregen +aandachtstoornissen,mijne andere is in zijn vel gekropen en zoekt niet rap kontacht met andere kinderen.je zou eens naar een kinderspeciather moeten gaan dat doet ene zoon ook en het helpt wel maar neem ene die tijd wil maken en haar tijd neemt.weet niet van waar je bent maar in tienen waar de clb zit aan de kinder kant van de inmack dat is over de vdab en ze noemt Ellen vranken een heel goei en ze telt niet veel die werkt volgens u ouders u ouders inkomen.proberen waard succes er mee en laat het niet zo hangen het leven is mooi ga eens door de bossen en hou een boom eens vast dat geeft u heel veel energie ga eens met u moeder naar een waarzeggerij beurs dat is nu de 26+27 februari in brabanthal in Leuven en daar bestaan kettingen voor mijn kinderen hebben een engeltje bij hun op zak en ze zijn verbeterd .er staat daar ook mensen die u engelbewaarder schildert en dat heb ik hun ook gegoven die hangt op hun kamer, mijne oudste zoon die moord poging heeft willen doen zijn engel weende op een dag en de dag daarna was hij zenuwachtig en dan daarna leerte hij veel beter dat hij zijn rilatine niet meer moet innemebn allemaal proberen waard.en wat u tot rust ook kan brengen ga op google nu kleuren.nl mandale kleurplaten nemen dat zijn mooie tekeningen dat helpt hier ook+als je stress hebt eens een goed lopen in u tuin ik wens je veel succes of je kan ook hypnose proberen daar gaan u angsten direcht van weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ADHD gekregen kan niet, het is een aangeboren iets. Niemand krijgt pas later ADHD.
Schrijf je vader een brief waar je dit in uitlegt zoals je het hier uitlegt. Zo kun je dit makkelijk verwoorden. Je vader is een volwassen man hij zal het begrijpen.
Weet je moeder dit ook? Ik zal het haar ook uitleggen!
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien wordt het tijd om eens met een psycholoog te praten, of je huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen heeft weleens zo'n periode, misschien kun je op school met een vertrouwenspersoon gaan praten?
Heeft bij mij wel geholpen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt nogal wat op jouw bord voor een jong mens en het komt me over dat je er alleen voor staat. In jouw omgeving zie ik ook geen mensen die helpend zijn en steun geven op jouw narigheid. Jouw energie lijkt een heel eind op als ik jouw verhaal lees. Ik kan me voorstellen dat het goed is om er eens met iemand over te praten die niet in de familiekring zit. Heb je op school een mentor waaraan je jouw omstandigheden uit kunt leggen, durf je naar jouw huisarts te gaan en jouw zorgen met hem te delen. Het is heel belangrijk dat je een deskundig maatje krijgt die je kan helpen met de last die voor een jong mens als jij, veel te zwaar is. Angst, slecht slapen, veel verdriet, dramatische gedachten, niet kunnen concentreren, hartkloppingen. Het is te complex om het in je eentje te doen. Ik wens je veel wijsheid met het vinden van hulp van buiten. Het is te veel voor jou alleen. Erg dapper dat je dit deelt op deze website. Nu de volgende stap...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt al een hoop meegemaakt, dat slaat letterlijk op je hart als je veel verdriet hebt.
het feit dat je zomaar verdrietig kan worden, betekent ook dat er nog wat tranen zijn, zet af en toe muziek op en laat wat tranen lopen, dat haalt wat druk van de ketel en daar na zal je je sterker/opgelucht voelen. dingen gebeuren, maar pas veel later is vaak het moment om het echt te begrijpen of te verwerken. Die angsten gaan voorbij als je weer wat meer rust hebt, don't worrie en wees maar lief voor jezelf, steun jezelf als je beste vriendin...