Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Veranderen mensen of verbeteren ze alleen hen zelf?

Daar zat ik opeens aan te denken toen ik aan't douchen was. ;P

Weet jij het antwoord?

/2500

Bedoel je dat ze denken dat ze zichzelf verbeteren? Ik denk dat mensen veranderen door de dingen die ze meemaken, over een paar jaar ga je merken hoe erg je vrienden verandert zijn.

Ik denk zelf dat het innerlijk van mensen kan veranderen. Dit gebeurt bij het ouder worden, maar ook door alles wat je meemaakt. Dit kan natuurlijk een verbetering zijn maar ook een verslechtering. Bijvoorbeeld na heel veel slechte of nare ervaringen. De een zal hierdoor sterker worden maar er zijn ook mensen die hierdoor zwakker worden. Een voorbeeld is Mark Rutte, op televisie zei hij dat hij vroeger gepest werd en hij stil was. Nu is hij onze minister-president die heel goed met media om kan gaan, en een man die zeer stevig in zijn schoenen staat. Bij hem is dit een verbetering. En je hebt natuurlijk mensen die door bepaalde ervaringen van vroeger nu nog steeds geïsoleerd leven, en soms ook een nors en naar karakter hebben gekregen. Ik ben van mening dat een mens altijd veranderd. De een meer dan de ander. Dit kan verbeterend zijn maar ook verslechterend.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100