Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Ik kan mijn vader niet vergeten, is dat erg?

Mijn vader heeft nogal wat dingen gedaan en eigenlijk haat ik hem gewoon nu. Vroeger stopte ik het weg en ging ik maar even wat leuks doen, maar hij heeft zoveel gedaan dat ik hem gewoon niet meer kan vergeven. Als hij een keer wel lief tegen me doet nu, dan doet dat helemaal niks met me. Ik blijf steeds boos op hem. Soms hem ik het idee hij helemaal niet doorheeft wat voor effect het op me heeft wat hij gedaan heeft.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het had niet 'vergeten', maar 'vergeven' moeten zijn.

Weet jij het antwoord?

/2500

Wat knap van je dat er uberhaupt over wil praten, dat je het niet verder wegstopt. Het is al pijnlijk genoeg dat je vader niet de vader voor je is die je zou willen, maar uit jou verhaal blijkt dat je toch veel van hem houdt en het hem wil vergeven, maar je weet niet hoe. Het is aan te raden om hulp te zoeken, ga naar je huisarts die kent jou, zodat hij je door kan sturen naar de desbetreffende instantie.(Artsen hebben geheimplicht) Je zegt dat het geen effect op hem heeft wat hij gedaan heeft, waarschijnlijk omdat hij zichzelf niet bewust is van zijn gedrag.(misschien in de toekomst kunnen jullie samen in therapie. Maak er NU werk van voordat het erger aan je gaat knagen, veel sterkte en heb respect voor je.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100