Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Wat kan ik in deze situatie het beste doen?

Misschien handig om mijn vorige vragen ook even te lezen. Ik woon nog thuis bij me ouders, moeder is lichamelijk ziek. Ik heb zelf borderline. Van de week met mijn moeder gepraat. Mijn vader is beetje depressief en maakt alles erger dan het is. Hij heeft overal commentaar op en wij gaan er aan onderdoor. Ik merk het de laatste tijd steeds erger word en begon dus tegen mijn moeder over relatietherapie, maar volgens mijn moeder is hij daar te eigenwijs voor en helpt dat toch niet. Ik moet maar gewoon als hij wat zegt voor mezelf bedenken het eigenlijk niet zo erg bedoeld is, maar dat vind ik wel een beetje veel gevraagd, ik kan dit niet altijd maar blijven pikken zoals het nu gaat, ik ga er zelf echt kapot aan. Er valt ook niet echt met hem te praten, maar me moeder zei dat ik ook gewoon moet zeggen dat ik het niet leuk vind hoe hij doet tegen me. Ik merk dat er grote spanningen zijn thuis. Ik krijg over een paar weken een nieuwe psycholoog. Had bedacht ik daar een gesprek ga doen met mijn vader erbij, maar als het zo is zoals mijn moeder zegt, dan heeft dat toch niet veel zin. Ik kan het huis wel uitgaan, maar dan ga ik me weer schuldig voelen dat ik me moeder dan bij hem achterlaat.

Weet jij het antwoord?

/2500

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100