Is licht van een telefoon etc. Slecht voor je ogen?

Na een ooglasee behandeling word er gevraagd om je ogen te beschermen tegen UV-licht, omdat je ogen anders achteruit gaan. Betekent dat licht van je telefoon etc. niet slecht is? En wat als ik geen zonnebril op doe als er niet veel zon is? Heeft dit effect?
Ik bedoel hierbij ook koplampen van een auto of een normale gloeilamp, moet dit ook beschermt worden met een zonnebril?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Optiek
1.1K
TurfGraver
3 jaar geleden
Tenzij speciaal hiervoor gemaakt stuurt kunstmatig verlichting geen uv licht uit.
Zonlicht wel, meer bij veel zon minder bij bewolking.

Antwoorden (1)

nee dat is niet slecht voor je ogen