Zijn deze kleurlenzen ook geschikt voor een meisje van 10?

Mijn dochter zei onlangs tegen me: 'Ik wil ook blauwe ogen'. Ze heeft bruine ogen.
Nu kwam ik op het idee om haar een paar lenzen (zonder sterkte) te kopen, zodat ze ook eens blauwe ogen zou kunnen hebben.
Ik vraag me alleen af of deze lenzen enkel voor volwassenen geschikt zijn of dat een 10-jarige ze ook kan dragen?
https://www.bol.com/nl/p/kleurlenzen-green-passion-jaarlenzen-met-lenshouder-groene-contactlenzen-fashionlens/9200000106369941/?bltgh=pEhoST1lz4wfP6-rc4JDbg.4_49.50.ProductPage

3 jaar geleden
in: Optiek
1.2K
Rieneke1
3 jaar geleden
Als ze bruine ogen heeft en blauwe lenzen wil gebruiken, kon het resultaat wel eens flink tegenvallen.

Antwoorden (1)

Nee. Er bestaat geen wettelijke bepaling voor het gebruik van kleurlenzen, maar er wordt sterk geadviseerd om pas vanaf de leeftijd van 16+ gebruik te gaan maken van gekleurde contactlenzen. Het kind moet in staat zijn om goed met de gezondheid van de ogen om te kunnen gaan. Verkeerd gebruik kan namelijk leiden tot ernstige infecties en gezichtsproblemen. Niet goed passende sierlenzen kunnen het hoornvlies beschadigen!
Amadea