Word ik blind als ik een nacht per ongeluk met lenzen slaap?

Ik kwam thuis om 11u30 en ik ben meteen gaan slapen zonder 2 keer na te denken. Ik was dus vergeten mijn lezen uit te doen. Ik was gaan slapen en ik werd na 7u wakker en toen besefte ik pas dat ik mijn lenzen nog aan had dus ik deed die uit maar het deed pijn. Het leek alsof er een wimper of haar in zat die er niet uit kon komen. Ik heb maandlenzen en ik heb het een beetje moeilijk met het onderhouden van de lenzen. Ik kon deze ochtend mijn ogen niet deftig open doen van de pijn. Ook rond mijn iris en pupil waren die adertjes een beetje roder dan normaal helemaal tot aan mij iris, maar niet helemaal rood. Enkel zo 5 aders die je hard ziet. Ik heb opgezocht wat het allemaal kon zijn en het zei dat het een effect kan zijn van corneal condition. Dat kan leiden naar blindheid en dat wil ik zeker niet! Ik denk niemand! Weet iemand wat ik moet doen?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Optiek
3.3K
Amadea
3 jaar geleden
De zachte maandlenzen die ik draag kunnen volgens mijn opticien in geval van nood best een enkel keertje 's nachts in blijven. De rode adertjes zullen eerder komen door jouw slechte onderhoud van de lenzen dan doordat er iets met je ogen mis is.
Ritsuka
3 jaar geleden
Als jij je zorgen maakt, ga dan naar je huisarts, oogarts, of opticien. Die kan je ogen beoordelen.

Antwoorden (1)

Neen, niet zo snel. Laat er wel even naar kijken als je klachten houdt of twijfelt.
Loop even binnen bij een goede opticien of, als die niet open zijn bij de huisarts. Beiden zullen ervaring hebben met dit soort van klachten van lenzendragers. Zeer waarschijnlijk is het met oogdruppels op te lossen.
"Wie er een langdurige verlichting voor droge, rode ogen nodig heeft, kan gebruik maken van bevochtigende oogdruppels als HYLO® GEL. Want in gezonde, goed bevochtigde ogen, gaat meestal de roodheid weer weg."