Zijn ogen met cilinder geschikt voor contactlenzen?

Ik ben mijn bril na 13 jaar spuugzat en wil heel graag lenzen. Nu heb ik van mijn opticien proeflenzen gekregen maar ik kan er echt heel slecht mee zien. Hij legde mij uit dat dit kwam doordat ik cilinder heb? Ik vroeg of hij hier misschien andere lenzen voor had waarop ik een vaag antwoord kreeg. Het kwam er uiteindelijk op neer dat ze of niet bestaan, of dat hij er niet aan kon komen. Mijn vraag is dus of het mogelijk is om goede lenzen te krijgen of dat het bij sommige ogen gewoon niet geschikt is?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Optiek
1.7K

Antwoorden (1)

Ook ik heb in beide ogen een cilinder, maar ik draag al meer dan dertig jaar contactlenzen. En op de site van Hans Anders (zie de link) wordt ook vermeld dat als je een cilinder hebt, toch contactlenzen kunt nemen.
Maar of dit met alle cilinders mogelijk is, dat weet ik niet. Ik ben zelf geen opticien. Daarover kan een opticien die ook lenzen aanmeet het beste adviseren.
Daarom kan je het beste voor een advies (een second opinion) naar een andere opticien kunnen gaan.