Is een bril mogelijk met een oog dat nog maar 30 procent zicht heeft?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Optiek
3.4K
Ivana
3 jaar geleden
Ga naar een goede opticien. Hij kan je de testbril opzetten en door het wisselen van de glazen (opvolgende sterktes) zien, tot hoever je zicht te verbeteren is. Van hieruit is daar geen zinnig woord over te zeggen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik heb zelf 40 procent zicht in 1 oog (andere oog geen zicht) en mijn bril helpt wel, maar verricht geen wonderen. Vooral bij het lezen, autorijden en werken op de pc verlicht het iets.
Zoals al gezegd is: ga naar een goede opticien, laat je daar voorlichten en probeer samen met hem/haar van die testglazen. Succes!
Amadea
3 jaar geleden
Als je mag autorijden met slechts één slecht ziend oog dan is die bril toch voortreffelijk? Anders had je nooit een rijbewijs gekregen...

Antwoorden (1)

Dat ligt helemaal aan de reden waarom het oog maar 30% zicht heeft. De oorzaak dus.
Soms kan een bril schitteringen voorkomen; soms het licht zodanig breken dat je wat zichtwinst krijgt.