Ik heb het gevoel dat ik een opgezwollen oogbal heb, wat moet ik doen?

Hoi, gisternacht kreeg ik in 1 keer steken in mijn linker oogbal niet heel heftig maar ik voelde ze wel vanochtend was het all hellemaal weg maar me oog was wel rood en me oogbal is een beetje opgezwollen ( iets groter dan mijn rechter oog ) weet iemand hoe dat kan ? Ik heb ook heel veel last van angst en spanning.
En als ik me oog te lang open hou zonder knipperen begint het te tranen en voelt het net alsof er stof op komt

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Optiek
1.8K
HeerVoldemort
3 jaar geleden
"En als ik me oog te lang open hou zonder knipperen begint het te tranen en voelt het net alsof er stof op komt." Dat is normaal, dat heeft iedereen.
Ritsuka
3 jaar geleden
Bel de huisartsenpost voor advies

Antwoorden (1)

De zwelling van de ogen ontstaat door opstopping van weefselvloeistof in de oogleden. De vloeistof verzamelt zich in de weefsels, en de oogleden worden dik. Bovendien kunnen ook andere ziektes zoals verkoudheid, ooginfecties of allergieën de oorzaak zijn van gezwollen ogen.

Ik raad je aan hiervoor naar de huisarts te stappen.