wordt het rechtzetten van een blind oog vergoed?

ik ben blind aan mijn linker oog, sinds een jaar of vijf draait hij naar buiten en naar boven, als ik de keuze maak hem vast te laten zetten (oogspier inkorting) wordt dat dan vergoed? of wordt het gezien als schoonheid operatie? op mijn polis is hier niets over te vinden.

5 jaar geleden
in: Optiek
2.7K
Ivana
5 jaar geleden
Misschien is het verstandig even je eigen ziektekostenverzekering op te bellen en het te vragen. Nog beter: schrijf, dan heb je een toestemming op schrift, kunnen ze je niet later er zelf voor laten opdraaien. Succes.

Antwoorden (1)

Tijdens het eerste consult bij de oogarts bepaalt hij of zij of het medisch noodzakelijk is of dat het om een cosmetische ingreep gaat.
Indien het medisch noodzakelijk is, wordt het in principe vergoed, indien het eigen risico al verbruikt is.
Indien het om een cosmetische ingreep gaat, krijgt u niets vergoed.
U zult de situatie dus eerst moeten bespreken met uw behandelend arts.
Verder weet ik niet waar u verzekerd bent en of u alleen basis verzekerd bent.
https://forum.zilverenkruis.nl/t5/Ziekenhuiszorg-MSZ/Vergoeding-oog-operatie-scheelzien/td-p/21060
Deze link is wel een antwoord van zilveren kruis en van 2017, maar een beter voorbeeld vind ik niet.
Toegevoegd op 26 januari 2019 15:21: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ronron1212
5 jaar geleden
https://www.zorgwijzer.nl/faq/wat-krijg-ik-vergoed-met-een-basisverzekering# ik weet niet of dat wel in de basisverzekering zit.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb de link doorgenomen. Help me even waar ik specifiek naar moet kijken. Alvast bedankt.
ronron1212
5 jaar geleden
Het staat er niet bij dat dat in de basisvergoeding zit.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Specialistische zorg in de ziekenhuizen, is dan denk ik de kop waaronder ze moet kijken.
Daarin staat ook weer, indien een medische noodzaak,......
Helaas staat het niet uitgewerkt per poli. Bedankt voor de aanvulling!