Bestaat er iets als een spoedreparatie voor brillen?

Ik zag dat een schroefje van de poot van me bril los begint te zitten!
Nou heb ik dus dinsdag CBR praktijkexamen, zonder bril zie ik weinig. Nu vraag ik me af, is er voor een bril spoed reparatie? Heb het echt nodig!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Optiek
2.1K
Ritsuka
5 jaar geleden
Je wandelt gewoon binnen en ze draaien het schroefje weer aan. Heb je geen spoed afspraak voor nodig.
Je kunt bij elke brillenwinkel binnenlopen, hoeft niet per se je eigen te zijn.

Antwoorden (2)

Je kan bij een opticien binnenlopen en vragen of ze het schroefje willen vastdraaien. Meestal doen ze dat gratis.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Een goede brillenwinkel kan je vaak meteen helpen. Niet alleen met het voorzichtig weer vastdraaien van het schroefje, maar ook met het ‘borgen’ zodat het niet na een paar weken weer los gaat zitten.
Uiteraard begin je met hiermee naar je eigen leverancier te gaan, maar ook in een andere plaats zal een vakman je graag helpen.
Een bril is immers vrijwel altijd een onmisbaar hulpmiddel, dus soms komt het echt niet uit om zelfs maar een dag met het probleem te blijven rondlopen!
Dit betreft dan mechanische probleempjes aan het frame. Een kapot verend scharniertje bijvoorbeeld. Neussteuntjes waar iets mee is.
Zoek en vind met de losse woorden: spoedreparatie bril.
Een kapot of zelfs verloren brillenglas is meestal een (heel) ander verhaal.