Hoef je zachte weeklenzen uit te doen ‘s nachts?

Ik heb onlangs een artikel gelezen waarin staat dat je weeklenzen aanhoudt, en dan de 7de dag uitdoet en weggooid. Is dit echt zo? Mij is altijd verteld dat je zachte lenzen nooit ‘s nachts aan moet houden. En de lenzen die ik bestel zijn tweeweeklenzen. Betekent dit dat ik ze een volle 14 dagen aan kan houden zonder ze uit te doen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Optiek
2K
Ritsuka
6 jaar geleden
Ik zou ze in de nacht uitdoen om je ogen rust te geven.

Het beste antwoord

Hier zijn inderdaad wat tegenstrijdigheden in te vinden. Dit uitspraak bij dit product haalt misschien wat weg van die onduidelijkheid.
https://www.toplenzen.nl/product/211/acuvue-2-1-2-week/
"Deze lenzen kunt u maximaal twee weken alleen overdag dragen of maximaal zes dagen dag en nacht dragen."

Dus nee, je kan ze of twee weken in en uit doen. Of een week constant in.

Raadpleeg de bijsluiter voor de exacte info, dit kan natuurlijk per product verschillen. Het is niet gezegd dat dit bij jouw lenzen exact zo geldt.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt! Ik zie wel verder of het comfortabel is en of ik rode ogen krijg als ik ze inhoud. Zal het linkje even bekijken.
LeonardN
6 jaar geleden
Maar welk product gebruik jij?

Andere antwoorden (1)

De Meeste lenzen die gemaakt zijn van Siliconen-Hydrogel materiaal zijn zo zuurstofdoorlatend dat ze afhankelijk van de persoon ook 's nachts gedragen kunen worden.
De fabrikanten testen ze uitvoerig zodat ze een FDA approval krijgen waarna ze de claim 1 week of 1 maand continue dragen mogen gebruiken.
Maar of jij er geschikt voor bent is een ander verhaal, dat is afhankelijk van de omgeving, of je droge ogen hebt, de samenstelling van de tranen etc.. Wil je onderzoeken of je geschikt bent dan moet je dat samen doen met een contactlens specialist. De uitkomst kan dan zijn; helemaal niet, af en toe een nacht of wellicht de hele week.