Wat moet ik doen als ik wazig zie met mijn oog en water niet helpt?

Ik heb sinds vanmiddag last van wazig zicht nadat ik per ongeluk een huidproduct in mijn oog heb gekregen. Op de verpakking zie ik niks staan over dat het schadelijk zou zijn voor het oog dus ik weet niet zeker of het hierdoor komt. Ik heb dit rond mijn ogen gesmeerd omdat ik rond mijn oog last heb van droogheid/eczeem. Ik heb al geprobeerd mijn oog onder de kraan te houden en met mineraalwater te reinigen maar ik blijf pijn aan mijn oog voelen en een wazig zicht te hebben.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Optiek
3.1K

Het beste antwoord

Gaat wel weer over. Als er wat gel in je oog gekomen is kan dat prikken, en omdat het een vettige substantie is vermengt het zich met het traanvocht waardoor je wazig gaat zien. Om het sneller weg te krijgen kun je spoelen met bijvoorbeeld contactlens vloeistof en als er niets anders in de buurt is met gewoon water.
Bij echte toxische middelen moet je langdurig spoelen met water.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dankjewel!

Andere antwoorden (1)

Bel de huisarts, dit zou het eerste moete zijn wat je moest doen als water niet helpt. Het zijn tenslotte wel je ogen waar het om gaat.