Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet ik doen als ik wazig zie met mijn oog en water niet helpt?

Ik heb sinds vanmiddag last van wazig zicht nadat ik per ongeluk een huidproduct in mijn oog heb gekregen. Op de verpakking zie ik niks staan over dat het schadelijk zou zijn voor het oog dus ik weet niet zeker of het hierdoor komt. Ik heb dit rond mijn ogen gesmeerd omdat ik rond mijn oog last heb van droogheid/eczeem. Ik heb al geprobeerd mijn oog onder de kraan te houden en met mineraalwater te reinigen maar ik blijf pijn aan mijn oog voelen en een wazig zicht te hebben.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Optiek
3.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Gaat wel weer over. Als er wat gel in je oog gekomen is kan dat prikken, en omdat het een vettige substantie is vermengt het zich met het traanvocht waardoor je wazig gaat zien. Om het sneller weg te krijgen kun je spoelen met bijvoorbeeld contactlens vloeistof en als er niets anders in de buurt is met gewoon water.
Bij echte toxische middelen moet je langdurig spoelen met water.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dankjewel!

Andere antwoorden (1)

Bel de huisarts, dit zou het eerste moete zijn wat je moest doen als water niet helpt. Het zijn tenslotte wel je ogen waar het om gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding