Op mijn bril is een prismasticker geplaatst aan de buitenkant i.p.v. de binnenkant van het glas. Maakt dit verschil?

geplaatst n.a.v. 1 graad afwijking
recept: Fresnell 2 dpt basis beneden voor OS
Is tijdens de nazorg na een netvliesoperatie (loslating) ontdekt en als tijdelijke maatregel genomen in afwachting van een definitief oordeel
Het resultaat is nu, na 5 dagen dragen nog steeds een drama.
Kan dit verbeteren door de sticker aan de binnenkant te plakken zoals overal wordt geadviseerd?
met vr groet,
Henk

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Optiek
3.7K
Erna55
6 jaar geleden
Ik lees in uitleg over prismastickers :
----Aangezien uw lichaam zich - ondanks alle klachten - jarenlang heeft ingespannen om uw heteroforieprobleem te corrigeren, zal het moeten wennen aan uw prismaglazen. De gewenningsperiode kan variëren van enkele uren tot ongeveer zes weken. Voordat uw lichaam helemaal is gewend aan de nieuwe situatie, kunnen de klachten zelfs tijdelijk verergeren. ----
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Natuurlijk, alles wat nieuw is moet wennen, maar een onbedoeld verschil moet toch gecheckt worden. Het gaat om millimeters in het geheel. Dus als er in millimeters fouten gemaakt worden is het so-wie-so verkeerd en dus het melden waard. Niet te lang mee lopen, doe liever navraag. Ogen zijn te kostbaar om zo'n gok te nemen.

Antwoorden (1)

Ik denk dat dat iemand heeft gemaakt die er geen verstand van heeft, aan de binnenkant heeft alleen voordelen. ze moeten dus een nieuwe maken want je kunt hem nu niet meer aan de binnenkant plakken , tenzij je zelf met de schaar de vorm wat veranderd. PAS dan wel op dat de basis van de prisma niet per ongeluk 180 graden verwisseld wordt.