Waarom kun je alleen maar - lenzen in de gewone winkels kopen, en geen + ?

Bijvoorbeeld bij drogisterijen, en andere winkels die tijdelijke lenzen verkopen vindt je alleen maar - sterkte, en geen +
Waarom is dit?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Optiek
6.1K

Antwoorden (1)

Drogisten hebben in de winkel alleen de meest verkochte lenzen in het assortiment. Schapruimte is duur.

Een zuivere + afwijking komt in Nederland veel minder voor in de doelgroep van contactlenzen. De meeste mensen met een - afwijking krijgen deze pas op latere leeftijd en dan ook nog in combinatie met andere oogafwijkingen zodat er behoefte is aan multifocale correctie. Dat is dan weer te complex voor de drogist.

Online is er een veel groter assortiment beschikbaar en kun je ook gewoon + lenzen bestellen.