Heeft dominantie van een oog invloed op het vinden van het correcte midden?

Dus stel ik heb een dun verticaal stokje of lijntje wat ik vlak voor mijn hoofd houdt (30cm) en ik wil dat lijntje precies in het midden van mijn hoofd/ogen zetten krijg ik dan toch een afwijking omdat een van de ogen dominant is?

Het lijkt dan wel dat het lijntje precies middenin ligt maar in werkelijkheid ligt het midden bij een dominant linkeroog meer naar rechts en bij een dominant rechteroog meer naar links.

Klopt dat of heeft dominantie van een oog geen invloed op het vinden van het correcte midden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee en ja. Dominant oog bepaalt beperkt mee, om centrale midden te bepalen,maar is niet 'allesbepalend' en men kan meestal na gewenning en oefeningen nog wat bijleren iets exacter te bepalen. ( in laten slijpen) . Links rechts wisselend richten op dat midden helpt ook. Hersenen kunnen zich tot op zekere hoogte steeds aanpassen. Leuke proefjes zijn ook hier met wat uitleg. Mensen met 1 oog leren op den duur door 'anders te leren focussen' ook dit weer aan en mogen meestal zelfs een voertuig besturen . https://www.proefjes.nl/uitleg/126

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100