Hoe kan ik zien of mijn lenzen nog in mijn ogen zitten?

Hallo,

Ik heb zachte lenzen en wou ze uit mijn ogen halen.
Alleen ik dacht dat ik ze eruit had maar kon mijn lenzen niet meer zien.
Ik heb nog een paar keer geprobeerd mijn lenzen uit mijn ogen te halen (voor als ze nog in mijn ogen zaten), maar ik kreeg niet uit mijn ogen.

Nu is mijn vraag: Hoe kan ik zien of mijn lezen nog in mijn ogen zitten?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Optiek
26.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
als je nog steeds scherp ziet zitten de lenzen waarschijnlijk in je ogen.
Zitten zij niet meer in je ogen en kun je toch alles scherp zien dan heb je geen lenzen nodig.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vreemde vraag, maar goed.
Kijk even in je lenzenbakje, zit er vloeistof in, dan zal je lens er ook zitten.
Of was je handen even en voel voorzichtig op je oog, dan voel je de lens zitten, of voel je dat je met je vinger tegen je oog zit.
Amadea
7 jaar geleden
Zo vreemd is de vraag niet, want het is mij met m'n zachte lenzen twee keer gebeurd dat de lens in plaats van uit verfrommeld in een achterhoekje van mijn oog kwam te zitten. Het is verdraaid lastig om 'm er dan uit te krijgen!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat kan inderdaad gebeuren, maar allebei de lenzen en dan niet in de gaten hebben of je wel of niet alles scherp ziet, lijkt mij wel iets te ver gezocht.

Antwoorden (2)

Ik heb ook zachte lensen gehad en ook ik had dit probleem. Ik wam erachter doordat ik niet helemaal goed kon zien. Ik sloot het ene oog en keek ermee of ik goed kon zien van veraf of ik de text kon lezen op de kalender bijvoorbeeld. Ik deed dit bij beide ogen en kwam erachter dat ik met 1 oog niet de text 100% scherp zag.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@RamonRobben, juist je ziet niet alles meer scherp. Een zachte lens kan wel eens heel ver naar de buitenkant van het oog verschuiven. Dan de methode van @Utrecht toepassen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat is mij lang geleden gebeurd. Ik dacht dat mijn lens op de grond (hoogpolig tapijt) was gevallen, op de knieën, nergens te zien en pakte dus mijn reserve lenzen.
Ik deed de lens in en kwam er achter dat ik achter het ooglid toch een lens had zitten,
Toen had ik 2 lenzen in, heel vreemd, maar je voelt het meteen, is niet prettig. .
Mijn methoden:
1) heel voorzichtig m'n middelvinger op m'n oog zetten en proberen de lens te verschuiven (duim tegen je wang zetten zodat je je hand goed controleert). Je voelt en ziet dan direct of er een lens zit.
2) als 1) niet werkt dan voor de spiegel op zoek. Evt. oogleden optillen om te kijken of de lens daar niet ergens verstopt zit.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je je lens er niet meer uitkrijgt, dan kan het zo zijn dat hij dubbelgevouwen in je oog zit. Dit kan vooral als je bij een vuurtje hebt gezeten. Als je dan in je oog wrijft en het irriteert, dan weet je zeker dat hij er nog in zit. Je kunt ook vragen of iemand naar je ogen kijkt, want je lenzen kun je natuurlijk zien zitten. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+plus had ik al, prima methode, anders even iemand anders laten kijken.