Hoe komt het dat mijn lens er vaak uitvalt tijdens sport?

Ik heb wel vaker dat mijn lenzen eruit vallen. Bijvoorbeeld gisteren tijdens een voetbalwedstrijd uit beide ogen me lens gevallen (tijdens een kopduel), maar heb het ook wel eens tijdens gym/op de fiets. Ik heb juist lenzen genomen vanwege sporten. Heeft iemand een idee wat ik kan doen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Optiek
1.9K
Amadea
7 jaar geleden
Heb jij wel genoeg oogvocht? Gaat het trouwens om harde of zachte lenzen?

Antwoorden (1)

Een contactlens verliezen oftewel eruit vallen is mij nooit gebeurd met zachte lenzen.

Daarvoor droeg ik harde lenzen en het probleem was dat ik te weinig traanvocht had en daardoor hele droge ogen, zittend op mijn brommer had ik voortaan altijd mijn zonnebril op! ja, ik verloor een keer mijn lens en die vind ik op zo op :) voortaan oogdruppels en een zonnebril onderweg, niet lang daarna had ik zachte lenzen.

Beter advies vragen bij opticien en/of oogarts.

Antwoord

Of tijd voor zachte lenzen of last van droge ogen (te weinig traanvocht), daarvoor zijn er ‘nep-tranen’ (aanvulling op je eigen traanvocht) die ervoor zorgen dat je oog wel vochtig is, waardoor de lenzen op je oog plakken.

Echter om uit te sluiten dat er iets anders aan de hand is toch maar eerst even naar de oogarts, hier moet je ook zijn voor het recept voor kunsttranen, als dat het antwoord is.

Even terug naar de opticien/oogarts voor advies.