Hoe lang duurde het tot jou beeld weer normaal was met contactlenzen?

Wie van jullie draagt er al tijdje zachte contactlenzen en kan mij helpen? Mijn vraag is namelijk heb jij in begin ook dat je bol naar dingen keek en hoe lang duurde het tot je beeld weer normaal werd en gewend raakte? Ik heb mijne namelijk nu een maand in gebruik en ben al wel gewend dat het comfortabel zit maar niet dat het beeld recht getrokken is.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Optiek
1.6K

Antwoorden (2)

Ik had direct normaal beeld. In tegenstelling tot de eerste keer dat ik een bril kreeg met een cilinderglas erin, waar ik toen een week aan moest wennen. Eerst leek het of alles scheef liep.
Maar met de zachte contactlenzen kon ik meteen goed zien. En ik hield mij keurig aan de wen-tijd. 's Is al heel lang geleden dat ik er mee begon, en weet niet meer hoelang dat was. Maar je mocht ze elke dag een poosje langer dragen. Om je ogen eraan te laten wennen.

Het lijkt erop dat jij niet helemaal de juiste soort lenzen hebt voor jouw ogen. Ga er maar gauw mee terug naar de opticien, om het beter te laten opmeten!
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank je om dat te horen ik ga zeker even mee heen
Ik heb ook geen vervormd beeld gehad toen ik aan lenzen begon. Ik zou je ook aanraden naar een goede opticien te gaan en niet te beknibbelen op contactlenzen. Het is toch heel iets anders als een bril