Kun je lenzen inhouden tijdens een vliegreis 's nachts?

Ik vlieg dus 's nachts en kom 's ochtends aan op bestemming. Daardoor zal ik niet slapen, en eigenlijk 2 dagen achter elkaar de lenzen nodig hebben. Hoe kan ik dit het beste doen?

Ik weet niet of het uberhaupt geen probleem is, of dat ik ze tussendoor even uit moet proberen te doen. Of dat tussendoor even bevochtigen met vloeistof ook voldoende is. Soms heb ik na een lange dag namelijk wel last van de lenzen, dus ik kan me voorstellen dat 2 dagen en 1 nacht helemaal niet goed zou zijn.

Een vervangende bril heb ik niet, althans niet met de juiste sterkte. In noodgevallen kan ik die opzetten, maar ik zie niet 100% scherp met die bril.

Zijn er lenzendragers die ervaring hebben met dit probleem?
Tips zijn welkom!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Optiek
1.6K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Doe ze uit in het vliegtuig, in een vliegtuig is de luchtvochtigheid laag, waardoor je als lenzendrager snel last van je ogen krijgt. Ook is een pauze van enkele uren goed om de ogen van zuurstof te voorzien.
Lees hier meer over het gebruik van lenzen:
http://www.optiekvanderlinden.be/contactlenzen_tips.html
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Schaf weeklenzen aan. Deze kun je 's nachts inhouden en er 1 week mee doen.

Antwoorden (1)

Het is niet aan te bevelen de lenzen langer dan 16 uur achter elkaar te dragen. Je schrijft zelf al dat je er last van krijgt na een lange dag.
Toen ik in vergelijkbare reissituatie zat, heb ik overdag de reservebril gedragen. En die pas op Schiphol vervangen door de lenzen. Want hoe het er in Nederland uitziet weten we wel, dus het geeft niet als je daar wat van mist. Maar het is wel leuk om in het vliegtuig alles goed te kunnen zien.
Amadea