is er een mogelijkheid om zonder bril goed te kunnen zien?

Ik ben een brildrager. Ik hoorde dat je elke zonder bril moet kijken als brildrager en dat je dan na een lange tijd weer scherp kan zien.
Is dit waar?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Optiek
1.8K

Antwoorden (2)

Ja, door contactlenzen te gaan dragen. Daar zie ik zelfs scherper mee dan ik vroeger met bril deed, want je draagt ze direct op je ogen terwijl er tussen oog en brillenglas altijd een afstandje zit.

Toegevoegd na 47 minuten:
En het is tegenwoordig ook mogelijk om door je ogen te laten laseren weer scherp te zien. Maar dat kan lang niet bij alle soorten afwijkingen.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Klopt +
Als je het mag geloven dan zou deze cursus je probleem kunnen oplossen:
De cursus goed leren zien is een investering in jezelf voor nu en in de toekomst. Je leert oefeningen en andere ziengewoonten waar je de rest van je leven profijt van zult hebben. In de cursus word je goed begeleid om weer zonder bril door het leven te gaan. Want de wazige wereld die je zonder bril ervaart is niet altijd even makkelijk, maar mensen ervaren het altijd als een bevrijding en een opluchting. De cursus bestaat uit zes halve of drie hele dagen. Daarna doe je voor een half jaar mee met de vervolg cursus via de mail.