kun je hoofdpijn krijgen als je een verkeerde sterkte op je bril hebt?

Ik heb een bril met links -1 en rechts -0,75, nou merk ik dat mijn ogen als nog achteruit gaan en als ik mijn bril op doe krijg ik soms hoofdpijn, ook als ik hem daarna af doe blijf ik hoofdpijn houden.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Optiek
4.1K
Ritsuka
8 jaar geleden
Kan zijn omdat je moet wennen, maar kan ook zijn dat de sterkte niet goed is

Antwoorden (2)

Ja, dat kan inderdaad. Toen ik voor de eerste keer een bril met cilinderglas kreeg moest ik daar heel erg aan wennen. Het leek net of alles scheef liep, en ik kreeg hoofdpijn. Een kwestie van doorzetten om eraan te wennen.

Maar went het niet, dan zou het kunnen dat de opticien een fout gemaakt heeft. En dan is het dus aan te raden daar naartoe terug te gaan. Als de glazen niet goed uitgelijnd zijn kan dat ook de reden voor de hoofdpijn zijn. En dat is te herstellen.
Amadea
8 jaar geleden
De oorzaak van hoofdpijn bij gebruik van een verkeerde bril is dat je voortdurend bezig bent je ogen scherp te stellen. Dat gebeurt ook als je verrekijker niet goed werkt of is ingesteld. Dat went nooit. Ga naar je opticien en laat je bril zodanig afstellen dat je er scherp mee ziet zonder daar moeite voor te moeten doen.