heeft het gebruik van ogentroost een bewezen gunstige effect op de ogen?

Is dit een fabel uit het verleden of is het effect bewezen?

Toegevoegd na 14 minuten:
En hoe vaak mag het gebruikt worden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Optiek
1.1K
fremar
8 jaar geleden
Of het bewezen is weet ik niet,maar zelf ondervonden dat bij lichte oogonsteking dit wel help(3à4x per dag) ,voor ernstige problemen zou ik het niet aanraden.

Antwoorden (1)

Het effect van Euphrasia (ogentroost) is niet wetenschappelijk bewezen. Het middel is echter wel veilig te gebruiken. De dosering is afhankelijk van de wijze van gebruik en staat duidelijk vermeldt in de bijsluiter. Meestal wordt het middel 3-4 maal daags in de ogen gedruppeld of als oogkompres gebruikt.