Met welke brilglazen is het verschil tussen met of zonder bril het kleinst?

Ik heb inmiddels 2 brillen, en heb altijd aangegeven dat ik op zoek ben naar een bril die niet te 'sterk' is.. Zodat het verschil tussen het dragen met of zonder zo minimaal mogelijk is. Helaas zonder succes! Ik vind het verschil met bril gewoon veel te groot en dat weerhoudt mij er ook van om deze te dragen.

Ik heb trouwens een kleine afwijking (-1,5) en zie in de verte minder scherp. Welke glazen of opticien biedt een oplossing voor dit probleem?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Optiek
1.3K
Amadea
8 jaar geleden
Met contactlenzen is het verschil minder merkbaar, omdat die direct op je ogen drijven. De sterkte is daarvan derhalve ook minder dan die van een bril.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kunt het wel willen dat je geen verschil ziet tussen zonder en met bril maar het verschil tussen een bril die je afwijking goed compenseert en zonder bril is zo groot dat er geen compromis mogelijk is.
Het enigste dat dit kan verhelpen is je ogen laten laseren want dan is een bril niet meer nodig.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mijn ogen verdragen geen lenzen helaas, dat heb ik al geprobeerd.
Ik zou gewoon iets beter willen zien dan normaal, dus licht gecorrigeerd, en niet van 20% naar 110% bijvoorbeeld.
De werking/sterkte van een bril is dus altijd hetzelfde ongeacht welke afwijking je hebt? Of zou het een optie zijn om glazen te nemen die eigenlijk bedoeld zijn voor een andere (oog) sterkte? Zodat ze dus minder sterk werken maar toch voldoende zijn.. Het hoeft alleen maar een lichte verbetering te zijn.
Amadea
8 jaar geleden
Met een bril die niet volledig corrigeert mag jij geen autorijden, Questtzz. Want dan zit de kans erin dat je verkeersaanwijzingen mist. Mijn zus moest met min ½ al een bril dragen, alleen maar bij het autorijden.

Antwoorden (1)

bij een sterkte van -1,50 is het onmogelijk om het verschil tussen met en zonder bril klein te houden. Theoretisch heb je een zichtverlies van 60% (10% verlies per 0,25 dpt)