Kan niet goed naar verlichte schermen kijken met lenzen. Enige tips?

Ik heb pas geleden lenzen, maar iedere keer als ik naar een verlicht scherm probeer te kijken, zoals mijn telefoon of mijn computer zie ik alles dubbel en extreem wazig. Gewoon een boek lezen is geen probleem, echt alleen met verlichte schermen.

Heeft iemand enige tips?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Optiek
1K

Antwoorden (2)

Algemene regel is als je lenzen hebt en er is pijn, roodheid, slecht zien,... Lenzen uit en neem je bril terug.
Je kan enkele dagen proberen om je scherm tijdelijk wat donkerder zetten,... is het probleem er nog binnen enkele uren na het indoen dan denk ik dat je terug naar de optieker moet.
9 jaar geleden
nounka
9 jaar geleden
K blijf bij mijn tip om als het lastig blijft na een tijdje toch naar de optieker te gaan. Die kunnen meer zeggen dan ik.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn vorige computerscherm was ook op de minst felle stand nog te licht. Ik heb geen bril en geen lenzen, kan altijd alles goed zien, maar bij een te fel scherm zie ik ook alles vaag en op en neer dansen. Zonnebril hielp een beetje. Ik heb nu een ander scherm en dat is veel fijner!
Heb je wel de goede sterkte lenzen? Dit probleem kan veroorzaakt worden door de verkeerde sterkte, laat je sterkte opnieuw meten. Doe dit bij voorkeur bij verschillende opticiens, als er overal dezelfde sterkte uitkomt, dan is deze goed. Komen er verschillende sterkten uit? Maak dan een afspraak bij de oogarts. Het is ook een optie bij verlichte schermen een lichte zonnebril op te zetten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat geloof ik, dat dat vermoeiend is. Verstandig om dit aan te kaarten. Schrijf je vragen op, zodat je niets vergeet te vragen als je er zit.