Wat is een correctiemontuur?

Ik wil een nieuwe bril kopen en vraag me af wat het verschil is tussen een correctiemontuur en andere monturen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Optiek
3.1K
anneliez
9 jaar geleden
nooit van gehoord

Het beste antwoord

Een correctiemontuur is voor brilleglazen die het zicht corrigeren met plus- of met minglazen (en/of cilinder).
Andere monturen zijn voor zonwerende glazen zonder correctie erin, of voor een veiligheidsbril.
Amadea