Wanneer moet ik maandlenzen vervangen?

Lijkt een simpele vraag, maar ik zal hem even toelichten. Ik ben begonnen met lenzen op zaterdag 21 juni. Ik heb dus maandlenzen. Mijn vraag is nu of ik met een nieuw paar lenzen moet beginnen op 21 juli of de zaterdag die 4 weken na zaterdag 21 juni is. Dat is dus 19 juli. Wat is het beste?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Optiek
2.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wil je het zeker weten dan kun je het vragen op www.fuva.nl/contactlenzen. Daar hebben ze een live chat en kan je het aan de opticien vragen. Zo doe ik dat in ieder geval als ik vragen heb over mijn lenzen. Bronnen:
- http://www.fuva.nl/contactlenzen

Antwoorden (3)

Als je ze elke dag draagt, moet je ze na een maand vervangen.
Maar of dat nu de 19de of 21ste is maakt niet veel uit.
Het is maar 2 dagen verschil, zolang jij je lenzen maar volgens voorschrift schoonmaakt en bewaart, kies je gewoon welke van die 2 dagen jij het makkelijkst vind om te onthouden.
9 jaar geleden
Ik denk dat je ze het beste op de datum kunt vervamgen dan is er dus een maamd voorbij wamt omdat elke maamd verschillemde aamtal dagen heeft is 4 weken geen maand en het is het makkelijkste te onthouden om ze op een datum te vervangen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
beste,
ten eerste is het een belangrijke vraag, je kunt je maand lenzen tot maximal 5 weken dragen en niet langer. Het beste is gewoon van 21 juni tot 21 juli de lenzen te dragen en dan elke 21e van de maand vervangen.