Mijn ogen staan niet recht, hoe kan ik dit verhelpen?

Ik heb al sinds jonge leeftijd een bril. vroeger ben ik scheel gaan kijken waardoor ik een oogoperatie heb gehad. hierna stonden ze teveel naar buiten en heb ik op mijn 8ste nog een operatie gehad. Na 10 jaar staat hij nu alsnog niet recht (meer). ik merk dat ik vooral met mijn linker (voorkeurs) oog kijk en hierdoor rechts dus 'afdwaalt'. Hoe kan ik dit verhelpen? Kan dit door mijn rechteroog te trainen?, heb ik hiervoor weer een operatie nodig of is er niks aan te doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Optiek
1.7K

Antwoorden (1)

Als je oog nog af en toe naar buiten draait, dan kan dat misschien nog verholpen worden (door oefening of operatie), als het een operatie wordt, zal waarschijnlijk het oogspiertje nog iets ingekort worden, maar als hij constant naar buiten gedraaid staat, dan is het spiertje waarschijnlijk teveel ingekort, wat niet meer te verhelpen valt. Maak een afspraak bij je oogarts, om deze een goede diagnose te laten stellen, waardoor je weet waar je aan toe bent.