is het erg als je maar een lens in doet?

ik ben op vakantie maar heb geen extra lens mee genomen en een lens is kapot.. kun je ook gewoon 1 lens in doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Optiek
9.4K
Amadea
10 jaar geleden
Heb je dan geen reservebril bij je?

Antwoorden (3)

Ja hoor, je kunt gewoon 1 lens in doen, alleen zie je dan ook maar goed uit 1 oog.
Dus bijv. niet autorijden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb zelf een bril. Als er een glas kapot is en ik gebruik die bril toch, krijg ik acuut hoofd pijn en mijn ogen gaan trekken. Ik ben geen medicus, maar ik verwacht dat alje geen last hebt, zoals ik dus, dan kan het geen kwaad. succes maar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aan te raden is het niet want hierdoor zal de sterkte van de oog zonder lens verder achteruit gaan.
Teven is het ook belangrijk welke sterkte je hebt. als je -1 hebt zul je er niet zoveel last van hebben. Ik heb -5,5 en toen ik met 1 lens in ging werken werd ik er zo misselijk van dat ik gewoon over mijn nek ging.
Als je ook je bril bij hebt raad ik aan om deze te dragen.
als je standaart lenzen hebt kun je daar misschien wel nieuwe kopen. Hier in nederland koop ik mijn lenzen ook altijd bij het kruidvat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi,
Ten eerste wil ik even zeggen dat je ogen niet achteruit gaan als je maar 1 lens draagt.
Het is hoogstens vervelend op het moment dat je maar 1 lens draagt en je kunt er hoofdpijn van krijgen.
Ook inderdaad de reactie dat je niet mag autorijden klopt.
Welke sterktes heb je? Je zou eventueel ook naar een opticien kunnen daar in de buurt om te vragen voor daglenzen..hebben allemaal een basiscurve dus zou je niet tot weinig last mee moeten hebben. Wil eventueel wel voor je zoeken er een opticien in de buurt zit? Welk merk type lenzen gebruik je normaal?