Hoe kan het dat mijn ogen pijn doen na het uitdoen van mijn lenzen?

Sinds een tijdje heb ik last van een branderig gevoel in mijn ogen als ik mijn lenzen heb uitgedaan. Als ik ze dan dichtknijp, rollen de tranen over mijn wangen (niet van het huilen). Iemand enig idee hoe dit kan? - Ik zal zo snel mogelijk langs de opticien gaan, maar ben toch even benieuwd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Optiek
2.9K
Amadea
11 jaar geleden
Draag je ze misschien te lang?

Het beste antwoord

Het meest logische wat er aan de hand kan zijn, is dat je last hebt van droge ogen, bij iedere drogisterij zijn er oogdruppels verkrijgbaar, die geschikt zijn voor lenzendragers, koop zo'n flesje en probeer het een paar dagen, heb je geen of weinig resultaat, dan is de oorzaak iets anders en moet je alsnog de oogarts of opticien om raad vragen.