ik kijk vooral met een oog, hoe kan ik mijn andere oog actiever maken?

Ik merk dat ik voornamelijk alleen met links kijk en dat de strekte van mijn rechter oog steeds slechter word. Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn rechter oog niet nog verder achteruit gaat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Optiek
1.3K

Het beste antwoord

Het goede oog afplakken (dan wel het brillenglas wat je ervoor gebruikt) zodat het slechte oog wel gebruikt móet worden. Maar de oogarts kan jou hier het beste in adviseren. Misschien heb je een cilinder in het brillenglas nodig en wordt jouw probleem daarmee verholpen.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt het ook afplakken met een sticker
Amadea
11 jaar geleden
Dat kan bij een kind helpen. Maar vraagsteller is een volwassene!

Andere antwoorden (2)

Daar kun je niets aan doen, of je moet nog een kleuter zijn, dan heeft afplakken zin, daarna niet meer. Ik heb ook een lui oog, dat ik dus niet gebruik. Maar het valt niet te trainen ofzo
11 jaar geleden
Als een lui oog onbehandeld blijft zal het oog niet volledig ontwikkelen,
wat kan leiden tot permanent gezichtsverlies.
Het wordt nu aangenomen dat behandeling van een lui oog
na de leeftijd van 8 à 10 jaar niet meer succesvol kan zijn.