Mijn rechter ooglid is plots dikker geworden, hoe kan dat en wat kan ik er tegen doen? Ik heb geen pijn aan, het is wel gevoelig als ik er op druk.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Optiek
3.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je de vraag iets meer toelichten,is het je hele ooglid of aan 1 kant dikker dan aan de andere,is het rood,voelt het warm,zie je iets aan je oog zelf enz.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij is in het geheel wat dikker geworden, en ook roder. het voelt een beetje warm, maar ik zie het wel...

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk een kleine ontsteking,noemen ze ook wel eens een strontje.
Je kan het de eerste dagen schoon maken met een wat en gekookt water.
Is het dan nog niet over dan even naar de H a
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje voor de tip! Ik zal me oog in de gaten houden!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het water wel eerst laten afkoelen hoor :p
Was het geen prikmugje, neefje? dan zal het ook moeten jeuken, denk ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neefje? Ken ik je? :P
Het kan best wel een mug zijn geweest, maar dan zou hij nog dikker moeten zijn...
Het kan door verschillende oorzaken komen.
Gezwollen, dikke oogleden ( in jouw geval ooglid) kunnen het gevolg zijn van een allergische reactie, zoals hooikoorts of een allergie voor bv dieren. Maar ook een flinke huilbui of oververmoeidheid kunnen je oogleden doen zwellen.
Bij een allergie is het belangrijk om de oorzaak aan te pakken, bijvoorbeeld door de bron van de allergie te vermijden.
Schüssler nummer 8 helpt om de zwelling te verminderen.
Is oververmoeidheid de oorzaak van je gezwollen oogleden, dan is rust de beste heelmeester. Een koud washandje of een ijsmasker brengt verlichting bij gezwollen oogleden.

Zwelling door ontstoken haarzakje
Een dik ooglid kan ook worden veroorzaakt door een ontstoken wimperhaarzakje. Zo’n zwelling ziet er heel anders uit dan bij dikke oogleden veroorzaakt door vermoeidheid of allergie. De zwelling zit op één plek en ziet rood. Aanraking is vaak heel pijnlijk. Het duurt ongeveer
een week voordat deze ontsteking weer weg is.
Tip: draag bij gezwollen oogleden geen contactlenzen. Probeer fel licht en rokerige ruimtes te vermijden.

Zeker me deze zonnige dagen raad ik je aan om een zonnebril op te doen.

Misschien kun je beter even naar de HA als het langer dan een week duurt,deze kan je vast verder helpen.

Sterkte en ik hoop dat het snel minder of nog liever,over is!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi Vlindertje, Dankje voor je duidelijke antwoord!
Het echt op 1 puntje rood en dik, al doet het niet echt pijn als ik er met me vinger over heen ga. Ik heb het nog maar een paar dagen, maar ik hou het ff in de gaten, en anders idd naar de HA. Bedankt voor je medeleven. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hai, als het een rood dik puntje is dan is de kans groot dat je bent gestoken.
Je kunt het beste proberen er zo min mogelijk aan te komen,als het jeukt kun je er een koud washandje of koud nat watje op leggen!
Je kunt er beter niet op drukken want dan verspreidt het "gif" van de insect en maak je het alleen maar erger.
Aangezien je het al een paar dagen hebt zal het nu wel snel weg zijn! Groet vlindertje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar zat ik ook aan te denken :) Het jeukt niet, en voel er normaal ook niks van!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij een muggenbult is het wel vaak zo dat het een klein rood bubbeltje is dat pas jeukt wanneer het wordt geactiveerd. Dan begin je te krabben groeit de muggenbult. De huid er rond wordt rood en de muggenbult wit. Als je begint te krabben dan wordt het ook geactiveerd. Ik zou het niet uittesten, moet verschrikkelijk zijn, zo'n jeukende muggenbult op je oog. Maar het kan dus wel een niet-jeukende steek zijn. Succes!