Is €200,- ongeveer genoeg voor een kinderbril?

+4,25 en +1,50

Ik bedoel glazen en montuur. Liefst ga ik naar een (wat chiquere) opticien in mijn eigen dorp omdat je dan makkelijker ernaar toe kan als er wat is want het is (kan je aan de waarden wel zien) erg belangrijk dat ze de bril ophoudt. Maar ik wil graag weten wat het ongeveer kost dat ik daar niet met mijn peuter sta en er is geen enkel montuur wat ik kan betalen, dat zou een grote teleurstelling zijn. Het mag best wat kosten ik 'krijg' €200,- per gezin voor brillen en dergelijke van de verzekering.

een dorp verderop zit een Hans Anders (sorry voor de merknaam), die heeft goedkope montuurtjes maar dan moet ik wel elke keer met de bus of een eind fietsen als er iets is met een scheef pootje. Aangezien mijn dochter nogal een wilde dame is vermoed ik dat de bril wel regelmatig wat zal mankeren, daar ga ik me ook voor verzekeren natuurlijk.

Ik hoop dat iemand weet wat zo'n bril ongeveer kost dan kan ik een keus maken. Uiterlijk dinsdag moet ik het gaan regelen want ze heeft wel echt klachten ervan. (ben gistermiddag naar de oogarts geweest

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Optiek

Het beste antwoord

Ik heb eem bril van new york yankees 5,75/6 met een cylinder afwijking. Deze bril kostte 218,75exc. Btw (actie) verder weet ik niet of er nog andere acties opzaten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja dat moet wel genoeg zijn. Een montuur kan al vanaf €100 en glazen zullen ook niet al te duur zijn. Mijn vriend heeft een Ray-Ban bril op sterkte (dat merk is erg populair en helaas ook erg duur) voor €208 bij een gewone opticien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn nichtje van bij de specsavers 250 kwijt voor een D&G bril, anti kras laag, ontspiegeling.

Mijn ouders meestal rond de 100 tot 150 bij Hans Anders. Maar mijn vader had laatst zijn bril kapot en toen had hij geen tijd om naar de HA (ander dorp) te gaan.

Hij is gewoon naar de opticien in Rhenen gegaan, daar hebben ze gewoon zijn bril gerepareerd. Kostte 4 euro.
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
hehe ongetwijfeld...pa was er op gaan zitten lol
Het ligt er helemaal aan hoe exclusief deze opticien is. Je mag echter altijd een prijsopgave vragen. Ik zou gewoon even binnenlopen (misschien eerst zonder kind) en vragen of je binnen budget uit een breed assortiment kunt kiezen. Je kunt altijd nog naar een andere opticien gaan. Persoonlijk ga ik nooit meer naar HA, omdat ik de service van "even goedzetten" tig keer moest herhalen voor m'n bril daadwerkelijk goed stond en uiteindelijk de poot brak (geen garantie).