Wat moet ik nu met mijn oogontstekingen doen? (zie uitleg)

Vanmiddag ben ik wakker geworden met allebei mijn ogen zwaar otnstoken. Ik weet wat de oorzaak is: nachten doorhalen met mijn lenzen in en er vervolgens mee in slaap gevallen.
Omdat het middag is, is het niet meer mogelijk om bij de dokter terecht te komen. Ik heb al ibuprofen ingenomen en met watjes met kokend water maak ik regelmatig mijn ogen schoon.
Is er nog iets wat ik kan doen om de pijn te verzachten? Of wat kan ik het beste doen? Mijn ogen proberen open te houden of ze gesloten houden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoop dat je schoonmaakt met gekookt water en niet met kokend water, dat is nl veel te heet.
Pieter2011
12 jaar geleden
Ook met gekookt water hoeft tegenwoordig niet meer, vertelde mijn huisarts jaren geleden. Vroeger wel; toen was kraanwater lang niet zo schoon als nu.
Pieter2011
12 jaar geleden
Tegelijk Jaap?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben thuis zo'n oogmasker met gel-achtige vulling die je in het vriesvak koud moet laten worden en dan bij hoofdpijn enzo op kan zetten.
Zoiets zou best eens kunnen helpen bij jouw onstoken ogen,je koopt ze bij drogisterijen.
Afgekoelde Kamille-thee schijnt ook een goed middeltje te zijn bij onstoken ogen.Wel deppen hè?Niet opdrinken dus.
Sterkte ermee.^^

Antwoorden (4)

Je kan de dokter gewoon bellen ook al is het vrijdag middag, vraag advies, als het nodig is kan je altijd langskomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rozenwater helpt ook erg goed en veeg van de buitenste hoeken naar binnen toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoiezo:

Lenzen uithouden!! Brilletje op ;).

Mocht je niet nara de huisarts kunnen loop even naar je contactlens specialist / opticien. Toen ik Jif in mijn ogen heb gehad ben ik daar op een zaterdag middag een keer uitstekend geholpen!

Daarnaast zou je kunnen overwegen om met zoutoplossing te gaan spoelen, idt kan je in elke apotheek zo kopen en natruurlijk ook bij je opticien.

De allerbelangrijkste tip!! Niet wrijven, afblijven en rusten. Als het brand kun je komkommer gebruiken of gebruikte afgekoelde theezakjes.

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens, ik heb ook vaak droge ogen, ik wete niet of je daar vaker last van hebt maar daarvoor:
mijn advies is: las een bril dag in eens per week, dan scheelt het of gebruik voor het stappen daglenzen.

Ook kan je met je opticien overleggen om meer zuurstofdoorlatende lenzen te gaan gebruiken. Hielp bij mij ook!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou helemaal nergens mee kloten en gewoon als de sodemieter naar de vervangende huisarts of eerste hulp gaan ; het zijn WEL je ogen, en je zult niet de eerste zijn die door op deze manier met zijn lenzen omgaat zijn ogen verliest.
Neem dan liever een bril ; contactlenzen zijn een grote verantwoordelijkheid die heel nauw luistert.

Zie ook de link : met name het stukje over complicaties. Neem geen risico !

(De bron van deze kennis is denk ik mijn opticien, bij het kopje ' bron' hieronder echter een belangrijke link met aanvullende informatie.)