Sigarettenas in oog gevallen. Nu oogwit rood en pijn is oog. Wat nu?

Ik lag in bed en stak een sigaret aan. As in mijn oog gevallen. Meteen gespoeld met koud water. Maar het doet echt pijn en ziet er rood uit. Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
13.5K
gvrox
12 jaar geleden
Heb je er ook bij gedronken ofzo ? Gelukkig maakt de toelichting duidelijk wat er is gebeurd, maar de hoofdvraag is wel erg wazig gesteld :) Sterkte ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dingen in je oog zijn niet goed, daarbij zijn asdeeltjes redelijk klein. Ik adviseer de huisarts aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ik heb er niet bij gedronken. Is naar de huisarstenpost gaan niet overdreven.
gvrox
12 jaar geleden
Nee, niet overdreven, gewoon gaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet meer roken...en zeker niet in bed...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Roken in bed is natuurlijk erg gevaarlijk.
Op deze manier heb je even een waarschuwing gehad om voortaan naast je bed te roken.
Maar bel even met de huisartsenpost.
Je kunt natuurlijk ook je oog door het wrijven rood hebben gemaakt.
Maar wees zuinig op je ogen.

Het beste antwoord

Je kunt een eihoudertje vullen met een beetje gekookt water. Dit af laten koelen en je oog er mee spoelen. Hoe? Voorover buigen en het eihoudertje tegen je oog zetten en rechtop gaan staan en knipperen. Als het goed is spoel je zo je oog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Contact opnemen met de huisarts(enpost). Je ogen zijn een erg kostbaar bezit, je huisarts (of de vervanger) kan je het beste adviseren wat je eraan kunt/moet doen. Waarschijnlijk zullen ze aan je vragen om langs te komen op de praktijk, als dit je lukt tenminste. Veel sterkte!